بهترین و ارزان ترین ایرلاین های ایران و جهان

وقتی از سفر با هواپیما صحبت می‌کنیم، قیمت، ایمنی و نوع خدمات ایرلاین‌ ها اهمیت پیدا می‌کنند. در سفرهای خارجی مسافر قرار است که چندین ساعت را در یک هواپیما سپری کند؛ در این زمان به‌جز هزینه و ایمنی خدمات دیگری مانند پذیرایی و فاصله صندلی و … هم اهمیت پیدا می‌کند ، بهترین و ارزان ترین ایرلاین های دنیا مقاله ای است که اگر علاقه مند به سفر باشید و یا این که شغلی داشته باشید که بخاطر آن زیاد با هواپیما سفر میکنید، میتواند برای شما مفید باشد.

بهترین خطوط هوایی دنیا در سال ۲۰۲۲

در جریان جوایز هواپیمایی Skytrax World Airline 2022 در سپتامبر امسال در لندن – اولین بار در دو سال گذشته که جوایز به صورت حضوری برگزار می‌شود – این شرکت‌های هواپیمایی بر اساس رای مسافران خطوط هوایی برترین‌ها را دریافت کردند:

  1. هواپیمایی قطر – Qatar Airways

قطر ایرویز هرگز در روند رزرو خود اشتباه نمی‌کند(پروازها به مدت ۷۲ ساعت به صورت آنلاین قبل از نیاز به رزرو انجام می‌شوند)، و برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که در سالن‌های پرمیوم قطر ایرویز باشند، خدمات اسپا، اتاق خواب و حتی در برخی از فرودگاه‌ها استخر را ارائه می‌دهند.

2.خطوط هوایی سنگاپور

3.امارات

4.ANA All Nippon Airways

5.کانتاس ایرویز

6.خطوط هوایی ژاپن

7.ترکیش ایرلاینز – Turkish Airlines

8.ایرفرانس

9.هوای کره ای

10خطوط هوایی بین المللی سوئیس

بهترین ایرلاین های ایران

شرکت هواپیمایی ماهان – بهترین شرکت هواپیمایی کشور

شرکت هواپیمایی ماهان یکی از مهم ترین و مجهزترین مسیرهای پروازی در ایران را در اختیار دارد. این موضوع تا حدی است که بسیاری از توریست های خارجی در ایران سفر با هواپیمایی ماهان را ترجیح می دهند. این امر به دلیل آن است که بسیاری از خدمات هواپیمایی ماهان، ار ایرلاین های خارجی الگو گرفته شده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)

اولین شرکتی که با نام بلیط هواپیما، ذهن هر مسافری را به خود مشغول میکند، هواپیمایی ایران ایر است. این شرکت هواپیمایی قدیمی ترین شرکت هواپیمایی کشور است که هم اکنون با ناوگان عظیم خود به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور نیز محسوب می شود. خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی هما با پیروی از شرکت های هواپیمایی بین المللی ترسیم شده است. هما در رده دومین شرکت از لیست بهترین هواپیمایی ایران قرار دارد.

شرکت هواپیمایی آتا – ایرلاین ایمن

شرکت هواپیمایی آتا از ابتدای تاسیس و بهره برداری خود، دارای برنامه ای منظم و مدون بوده و روند رو به رشدی را تا به الان طی نموده است. جالب است بدانید که ایرلاین آتا از آغاز فعالیت خود، تنها ۵ حادثه گزارش شده است. البته جالب است بدانید که هیچ یک از این حوادث منجر به مرگ یا حادثه دلخراشی نشده است.

 شرکت هواپیمایی کیش ایر – ایرلاین مدرن

دلیل اهمیت بالای ایرلاین کیش ایر، ناوگان هوایی پیشرفته و جدید آن است. همانطور که میدانید نوع و مدل هواپیما یکی از عوامل تاثیرگذار در سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران است.

شرکت هواپیمایی قشم ایر -ایرلاین اختصاصی

در طول سال های فعالیت این شرکت هواپیمایی به دلیل خدمات با کیفیتی که توسط این شرکت هواپیمایی ارائه شده محبوبیت فراوانی برای این ایرلاین به دست آمده است. البته مواردی مانند هواپیمای اختصاصی این شرکت برای باشگاه پرسپولیس نیز از دیگر مواردی است که در محبوبیت این ایرلاین تاثیر داشته است.

استانداردهای موجودی که موجب ستاره دار شدن ایرلاین ها میشود

  • امنیت پرواز
  • امکانات رفاهی و تفریحی
  • وعده های غذایی و سرویس های حین پرواز
  • قیمت مناسب پرواز
  • تعداد مقاصدی که ایرلاین ها ارائه میدهند

این استاندارد ها از مهم ترین فاکتور ها برای امتیاز دهی به ایرلاین ها هستند.

ایرلاین های اقتصادی

ایرلاین ارزان – cheap flights برای کسانی که زیاد سفر می‌روند و یا افرادی که می‌خواهند هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی برای کاهش هزینه بلیط خود با حذف برخی امکانات از بلیط مانند غذا، حمل بار و مواردی از این دست هزینه‌های سفر را کاهش داده و بلیط ارزان قیمت به مسافران ارائه می‌کنند.

اقتصادی ترین خطوط هوایی دنیا 

  1. هواپیمایی جت استار ایرویز استرالیا | Jetstar Airways
  2. هواپیمایی ایر نیوزیلند | Air New Zealand
  3. ایرلاین ایر آسیا | AirAsia
  4. هواپیمایی ایندیگو | IndiGo
  5. هواپیمایی ایزی جت بریتانیا | EasyJet
  6. نروژ ایر | Norwegian Air
  7. جت بلو | JetBlue

ارزان ترین ایرلاین های ایران

درست است که این پروازها به نسبت سایر پروازها ارزان‌تر هستند، اما این دلیل نمی‌شود که کیفیت پایینی داشته باشند. این ایرلاین‌ها معمولا خدماتی همچون وعده غذایی ندارند و میزان بار مجاز آنها کمتر است؛ به همین میزان هم بلیط ارزان‌تری به مشتریان ارائه می‌دهند.

در بلیط‌هایی که این ایرلاین‌ها ارائه می‌دهند معمولا خبری از بلیط‌های فرست کلاس لوکس و حتی بیزنس کلاس مجهز نیست؛ تنها گاهی تفاوت در صندلی‌ها و یا میزان بار مجاز است و بر همین اساس محدوده قیمت کمی تغییر می‌کند ولی همچنان در رنج بلیط ارزان می‌ماند.

  1. ایرلاین پارس ایر
  2. ایرلاین تابان
  3. ایرلاین آتا 
  4. ایرلاین چابهار
  5. ایرلاین کاسپین
  6. ایرلاین زاگرس
  7. ایرلاین سپهران

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان ، اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ویژه نوروز ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) و اطلاع از بلیط های پروازی از بهترین و ارزان ترین ایرلاین ها با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *