تایلند پرطرفدارترین مقصد گردشگران در فصل سرما

thailand

فصل اوج گردشگری در تایلند (نوامبر-فوریه معادل اواسط آبان تا اواسط اسفند): در این بازه زمانی در تمام مناطق جهان زمستان است ولی تایلند با آب و هوای مناسبی که در این فصل دارد بیشترین گردشگران به خود جذب می‌کند. میانگین دما در این فصل  از ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. رطوبت هوا کم و گرمای خورشید ملایم است و شب‌ها نسیم ملایمی از دریا می‌وزد. همه این شرایط جوی سبب می‌شود که این دوره زمانی بهترین فصل سفر به تایلند باشد.

از جمله تفریحاتی که میتوان در فصل سرما در تایلند انجام داد

– دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) بهترین زمان سفر به تایلند برای بازدید از ساحل آندامان است. این ماه‌ها خشک‌ترین و آفتابی‌ترین بخش سال در این مناطق هستند. دریا بسیار آرام است و مناسب برای غواصی و شناست. ژوئیه تا اکتبر (تیر تا آبان) این جزایر همراه با وزش باد و امواج شدید است. ولی ارزان‌ترین زمان برای بازدید است.

 Andaman beach

کرابی: که در جنوب کشور واقع شده است و زیبایی طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. پارک‌های ملی، سواحل بکر، جزایر که فقط با قایق به آن دسترسی دارید. نوامبر تا مارس (آبان تا فردوردین) بهترین زمان برای بازدید از کرابی است.

جزایر کرابی تایلند

جشنواره سال نو چینی: بسیاری از تایی ها ریشه چینی دارند به همین دلیل جشن سال نو چینی را در مناطقی که چینی‌های زیادی در آن سکونت دارند، مثل بانکوک برگزار می‌کنند. این جشنواره در ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود به ویژه در محله چینی‌های بانکوک، مهمانی بزرگی با رقص اژدهاها، صدای ترقه‌ها و رقص و پایکوبی برگزار می‌شود.

–  جشنواره میمون‌ها یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های تایلند است که هر ساله در آخرین یکشنبه ماه نوامبر (هفته اول آذر) در لوپبوری برگزار می‌شود. مراسم با اجرای موسیقی و رقص میمون‌های انسانی شروع می‌شود سپس میمون‌ها برای غذا خوردن به میزهای دعوت می‌شوند.

همچنین در تایلند صد ها فستیوال و امکانات تفریحی دیگر زا جمله فستیوال بالن ها ، فستیوال لاکپشت ها ،شهر چیانگ‌مای و …. برای فصل سرما وجود دارد با ما در مقالات بعدی همراه باشید تا به معرفی آنان بپردازیم.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *