راهنمای سفر به کاپادوکیا شهر رویایی ترکیه!

تصاویر عاشقانه بالون‌های هوای گرم شناور بر فراز صخره‌ها و صبحانه‌های زیبا در یک اتاق دل‌باز هتل با مناظر وسیع را دیده‌اید؟! بنابراین، شما تصمیم گرفتید از کاپادوکیا دیدن کنید.

در وسط دشت های خشک، کاپادوکیه مانند یک پادشاهی افسانه ای به نظر می رسد، با دودکش های صخره ای و دره های پیچ در پیچ، کلیساهای پنهان و شهرهای زیرزمینی و هتل های غار مجلل. شهر توریستی گورمه کوچک و زیبا با زیرساخت های پیچیده است. و در اطراف، مناظر عجیب و غریب، جادویی و پیاده روی طولانی در میان مکان های مسحور کننده است.

در این مطلب همه چیزهایی که برای برنامه ریزی سفر خود به این منطقه جذاب لازم است بدانید آورده شده  است.

چگونه به کاپادوکیا برویم؟

اگر می خواهید از استانبول به کاپادوکیا بروید، سریع ترین و ارزان ترین راه برای پرواز است. پروازهای منظمی به فرودگاه کایسری وجود دارد که با ماشین یا اتوبوس به شهرهای اصلی Ürgüp و Göreme فاصله دارد. در صورت تمایل می‌توانید از فرودگاه ماشین کرایه کنید یا از ترانسفر خصوصی استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های ارزان‌تر، استفاده از اتوبوس شبانه است. اتوبوس ها نسبتا راحت هستند و اغلب در ایستگاه های اتوبوس مدرن با امکانات خوب توقف می کنند، با این حال، انتظار نداشته باشید که یک شب کامل بخوابید.

اگر می‌خواهید از پاموکاله به کاپادوکیا سفر کنید، می‌توانید با اتوبوس‌های شبانه از ایستگاه اتوبوس دنیزلی که حوالی طلوع خورشید به گورمه می‌رسند، بروید.

بهترین زمان سفر به کاپادوکیا

با توجه به شرایط آب و هوای کاپادوکیا، به معمولا اواخر ماه آوریل (ماه اردیبهشت) تا سپتامبر و اکتبر (اواخر ماه مهر) بهترین بازه زمانی برای سفر به کاپادوکیا به شمار میرود و فصل بهار تا آخر تابستان بسیار مناسب است. این شهر  زمستان‌ها سردی دارد  و در سفر در فصل زمستان نیمی از بازدید های خود را به خاطر آب و هوا ازدست خواهید داد. اگر دوست دارید بالن سواری کنید بهار و تابستان بهترین پیشنهاد ما به شما است.

بهترین لوکیشن های عکاسی در کاپادوکیا

1.سوئیت های غار سلطان

تراس پشت بام سوئیت غار سلطان یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در کاپادوکیه است و بهترین منظره از بالون‌ها  را به رخ می‌کشد. تراس‌های رنگارنگ هتل بهشت عکاسی هستند. اینجا فرش‌ها و کوسن‌های جذاب و البته یک صبحانه ترکی که روی پشت بام پهن شده‌اند را دارید.

2.گالری فرش یکمان

ترکیه به خاطر منسوجات رنگارنگ خود مشهور است و بسیاری از گردشگران پیش از سفر، تصاویر زیبایی را از حیاط داخلی قالی فروشی ترکیه‌ای Galeri Ikman را مشاهده کرده‌اند،این گالری با حیاط روباز، فرش‌ها و ملیله‌های رنگارنگ ترکی پوشیده شده است.

3.تپه عاشقی

چند دقیقه از مرکز گورمه که دور شوید، تپه عاشقی را خواهید دید. اینجا می‌توانید مناظری پانوراما از سراسر گورمه بگیرید و بعدا از دیدن عکس‌هایتان حسابی لذت ببرید.

4.دودکش های جن یا پری

دودکش‌های جن یا پری کاپادوکیا مجموعه‌ای از صخره‌ها هستند که زمین، میلیون‌ها سال برای ساخت آنها زحمت کشیده است. دودکش جن واقعا منحصر به فرد است و فرصت‌های عالی را برای عکاسی خلق می‌کند.

5.قلعه اوچیسار

قلعه اوچیسار در بلندترین نقطه کاپادوکیا واقع شده است و بهترین مناظر را در اختیارتان می‌گذارد.برخی از بهترین عکس‌های غار را می توانید در اینجا پیدا کنید. سعی کنید یک روز صبح برای طلوع آفتاب به قلعه اوچیسار برسید و خودتان را به یک بزم تمام عیار عکاسی دعوت کنید.

کارهایی که باید در کاپادوکیا انجام دهید

با اقامت در کاپادوکیا در محاصره طبیعت هستید، بنابراین جای تعجب نیست که پیاده‌روی و پیاده‌روی در صدر فهرست کارهایی هستند که در اینجا باید انجام دهید – البته همراه با بالون سواری معمولی.

با این حال، نقاط دیدنی تاریخی و فرهنگی زیادی نیز برای کاوش وجود دارد، بنابراین اگر کلیساهای غارنشین و شهرهای پنهان راه خود را در مسیر سفر شما پیدا کردند، تعجب نکنید. زیرا اینها تنها چند مورد از محبوب ترین کارهایی که در کاپادوکیا انجام میشود .

*پیاده‌روی از طریق دره کبوتر یا رز: می‌توانید با یک راهنما یا خودتان بروید – فقط یادتان باشد که با خود آب ببرید.

*کاوش در یکی از شهرهای زیرزمینی جذاب که مسیحیان اولیه از آن استفاده می کردند

*بالا رفتن از بالون هوای گرم برای تماشای طلوع خورشید از هوا – و گرفتن عکس عالی از کاپادوکیا

*بازدید از موزه فضای باز گورم – راهی آسان و در دسترس برای دیدن کلیساهای غار با نقاشی های دیواری رنگارنگ

*اسب سواری ، شرکت در تور رانندگی ، نمایش دراویش چرخان ، حمام ترکی و …. از دیگر تفرحات پرطرفدار در کاپادوکیا میباشد.

بهترین مکان های اقامتی در کاپادوکیا

چند شهر کوچک در کاپادوکیا با گزینه‌های مناسب برای اقامت وجود دارد، اما محبوب‌ترین مکان‌ها برای اقامت Göreme و Ürgüp هستند. هتل‌های غار پرطرفدار هستند، جایی که اتاق‌ها از سنگ‌های نرم آتشفشانی حک شده‌اند. بسیاری از آنها به زیبایی تزئین شده اند و اقامت در یک هتل غار تجربه شگفت انگیزی است در حالی که شما در حال بازدید از کاپادوکیا هستید.

چند مورد از بهترین هتل های کاپادوکیا عبارتند از :

هتل سلطان کاپادوکیا

یک منظره 360 درجه از مناظر کاپادوکیا می‌خواهید؟ هتل سلطان در انتظار شماست. از اینجا می‌توانید بالن‌ها را ببینید، و در بالکن‌ها شاهد صحنه طلوع و غروب خورشید باشید و عکس‌هایی زیبا بگیرید.

هتل موزه کاپادوکیا

شبی در موزه بی شک یک اقامت و سفر رویایی را می‌سازد. برای ساخت هتل ازسنگ و غارهای تاریخی استفاده کرده‌اند. و برخی از اشیای اتاق ، عتیقه‌های گرانبها و کم یاب هستند. هتل استخر روباز با آب گرم دارد و تراسی با چشم اندازی رویایی

سوئیت‌های غار فوکاس

اگر دوست دارید در یک فضای راحت و زیبا، تجربه غارنشینی داشته باشید غار فوکاس سوئیت‌هایی را برای این تجربه، تدارک دیده است. در این هتل می‌توانید مناظر جذابی از جمله دودکش‌های جن کاپادوکیا و پرواز بالن‌ها را ببینید. صبحانه این هتل واقعا عالی است

هتل لاوندر کاپادوکیا

یک هتل 5 ستاره شیک و یک جای دنج برای کسانی است که می‌خواهند در خلوت و آرامش، تعطیلات را بگذرانند. با اقامت در این هتل می‌توانید تخفیف‌های خوبی در بالن سواری بگیرید.

 

در کاپادوکیا چی بخوریم؟

اگر به شهر کاپادوکیا سفر کنید، نمی توانید از کباب سفالی  آن بگذرید! این غذا در کوزه های سفالی به مدت ۴ ساعت پخته می شود و بسیار لذیذ می باشد.

به غیر از آن، غذاهایی مشابه بقیه ترکیه پیدا خواهید کرد: انواع کباب، نان پیده، میوه های خشک و آجیل. علاوه بر این، یک نوع ملاس انگور، یکی دیگر از تخصص های کاپادوکیا است.

همچنین سابقه طولانی تولید شراب در کاپادوکیه وجود دارد، بنابراین می توانید در حین حضور در آنجا چند نوع محلی را بچشید.

دیدنی‌های کاپادوکیا

پارک ملی گورمه

یکی از بهترین مکان های دیدنی کاپادوکیا پارک ملی گورمه است و باید حتما از آن دیدن کنید ، در این پارک ملی می توانید مجموعه‌ ای نفیس و با ارزش از کلیساهای قدیمی ، غارها و بناهای تاریخی را مشاهده نمایید و می توانید در این پارک قدم بزنید و از این آثار تاریخی دیدن نمایید .

نقش‌های باستانی در غارهای کاپادوکیا:

کاپادوکیه از دوره مادها به بعد بخشی از پادشاهی ایران بوده است. پرستش خدایان ایرانی، به‌ خصوص مهر و آناهیتا، در کاپادوکیا رواج داشته و برخی نویسندگان یونانی در مورد برگزاری مراسم مذهبی ایرانی در آنجا گزارش‌هایی داده‌اند.

درینکویو:

یکی از عجیب‌ترین دیدنی‌های کاپادوکیا، شهر زیرزمینی درینکویو به معنای «چاه عمیق» است. این شهر هشت طبقه، شهر قابلیت اسکان 2 هزار نفر و امکاناتی نظیر اصطبل، انباری، مدرسه، سالن‌های غذاخوری و معبد را داشته است.

دره دِرونت:

این دره ناحیه‌ جذاب دیگری در فاصله 10 دقیقه‌ای از گورمه و نزدیک به آوانوس است. در دِرونت صخره‌هایی را خواهید دید که شبیه به حیوانات مختلف هستند. پیاده‌روی در میان این صخره‌ها و تماشای اشکال منحصر به فرد آنها، که در گذر زمان به این شکل درآمده‌اند،به یکی از این صخره‌ها یا دودکش‌های پری مجسمه حضرت مریم می‌گویند.

فروشگا‌ه های مخصوص سوغاتی

در این شهر می توانید در کوچه و خیابان قدم بزنید و از فروشگاه ‌هایی که مخصوص خرید سوغاتی هستند دیدن نمایید ، در این مغازه ها می توانید صنایع ‌دستی با کیفیت ترکیه را بخرید و به عنوان سوغاتی به خانه بیاورید ، یکی از تفریحات و بایدهای سفر به کاپادوکیا بازدید از همین فروشگاه ها می باشد ، شما می توانید انواع کارت ‌پستال ، طلا و جواهرات و همچنین چشم نظر را از این مغازه ها خریداری نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *