جاذبه های گردشگری ترکیه

درباره ترکیه

ترکیه مملو از بناهای باستانی به جا مانده از امپراطوری های بزرگ ومقصدی خیره کننده است که در آسیا و اروپا قرار دارد،فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای معروف، و تاریخ گسترده آن، همه کسانی را که به اینجا سفر می کنند شگفت زده می کند، در حالی که مناظر باشکوه آن، از دریای مدیترانه غرق در آفتاب گرفته تا کوه های قدرتمند و استپ های خشک، به خودی خود جاذبه های گردشگری هستند.

با ما همراه باشید تا با چند مورد از این جاذبه های گردشگری ترکیه آشنا بشیم.

1.مسجد ایاصوفیه (آیا صوفیه)

مسجد ایا صوفیه (Aya Sofya) که به عنوان یکی از زیباترین بناهای جهان مشهور است.این کلیسا توسط امپراتور بیزانس، جاستینیانوس در سال 537 پس از میلاد ساخته شد، به عنوان بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس شناخته می شود و به مدت 1000 سال بزرگترین کلیسای جهان باقی مانده است.

بخش حیرت‌انگیز نمای بیرونی آن است که توسط مناره‌های ظریفی که پس از فتح عثمانی اضافه شده‌اند، احاطه شده است، در حالی که فضای داخلی مجلل و غاردار دیوارنگاری‌شده یادآور قدرت و قدرت قسطنطنیه قدیمی است.

2.کاپادوکیا/کاپادوکیه

دره‌های صخره‌ای سورئال و مواج کاپادوکیا رویای هر عکاسی است ، مناظر موج‌دار صخره‌های موج‌مانند یا قله‌های حواس‌انگیز هستند که این مکان را به یکی از مقاصد برتر جهان برای بالون سواری تبدیل کرده  است.

کاپادوکیا شامل:غار،کلیساهای متعدد ، موزه فضای باز گورمه و دره ایهلارا خانه برخی از بهترین نمونه های بازمانده از هنر مذهبی اواسط دوره بیزانس در جهان است میباشد.

3.پامو کاله

پاموکاله یکی از معروف‌ترین شگفتی‌های طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است.

تراس‌های تراورتن سفید خالص پاموکاله به قلعه پنبه ای معروف هستند،هزاران سال است که این مکان به  دلیل جذابیت استخرهای حرارتی گردشگران زیادی را به خود جذب میکند.

4.آنتالیا

آنتالیا مرکز مدیترانه ای که شامل دو سواحل اصلی در خارج از شهر است که در تابستان بهشت ​​آفتاب‌گیر هستند و گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. در حالی که منطقه قدیمی شهر، درست در مرکز شهر، با کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش که توسط عمارت‌های دوران عثمانی احاطه شده‌اند، مکانی فوق‌العاده برای کاوش است.

همچنین موزه آنتالیا با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از مجسمه‌های مرمری هلنیستی و رومی به عنوان یکی از بهترین‌ جاذبه های ترکیه میباشد.

 

5.بدروم

مقصد تابستانی مورد علاقه ترکیه برای آفتاب گرفتن،بهشت ​​برای ماه عسل کسانی است که به سادگی می خواهند در ساحل تنبلی کنند،. Gümüşlük، در ساحل شمالی شبه جزیره، برای هتل‌های مخفی رده بالا و رستوران‌های شیک روستایی سطح‌بالا است که به مناظر باشکوه دریای اژه باز می‌شود.

همچنین منطقه شهر قدیمی سفیدپوش شده شهر بدروم، با پنجره‌های تزئین‌شده آبی و بوگنویل‌هایی که روی دیوارها ریخته می‌شوند، در طول روز فضایی بی‌نظیر دریای اژه را به رخ میکشند.

Waterfront restaurants in Gümüşlük

6.تئاتر آسپندوس

آسپندوس دارای یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده در دوران باستان است. تئاتر آسپندوس در سال 155 پس از میلاد و در زمان امپراتور روم مارکوس اورلیوس ساخته شد و ظرفیت بین 15000 تا 20000 تماشاگر را داشت. از آنجا که محوطه صحنه بعدها به عنوان کاروانسرا (کاروانسرا) در زمان سلجوقیان مورد استفاده قرار گرفت، به طور مداوم تعمیر و نگهداری می شد. بنابراین، تئاتر آسپندوس توانسته است تا به امروز بدون از دست دادن تقریباً هیچ یک از ویژگی های اصلی خود زنده بماند.

Aspendos Theatre

7.چشمه

این شبه جزیره در سواحل دریای اژه به محل تعطیلات مورد علاقه ترک‌های ثروتمند تبدیل شده است، اما حتی امروزه نیز به خوبی در رادار بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی قرار دارد.

مناظر ساحلی شبه جزیره Çesme در ابتدا به خاطر موج سواری آن شهرت داشت و این منطقه هنوز هم نقطه شماره یک ترکیه برای موج سواری است. با این حال، این روزها، بیشتر مردم برای پیگیری آرامش بخش تر از ساحل در اینجا هستند.

افسس،کاخ توپکاپی،کوه نمرود،اولودنیز،پاتارا و… از جمله جاذبه های گردشگری ترکیه میباشند با ما همرا ه باشید تا در مقاله های بعدی به معرفی این جاذبه ها بپردازیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *