جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه همواره به خاطر جادبه های گردشگری فوق العاده خود مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران جهان میباشد. از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه های شیک ساحلی کوت دازور، فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را ارائه می دهد،با ما همراه باشید تا با چند مورد از جاذبه های گردشگری فرانسه آشنا بشویم.

1.برج ایفل (نشان مدرن فرانسه )

برج ایفل، به همان اندازه که یک نقطه عطف مشهور است، یک شاهکار نبوغ است. این سازه متشکل از 8000 قطعه فلزی توسط گوستاو ایفل به عنوان یک نمایشگاه موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 طراحی شده است.

این برج با ارتفاع 320 متر یکی از وسایل دوست داشتنی و غیرقابل تعویض افق پاریس است. زیبایی برج ایفل باعث شده است که آن را بانوی آهنین لقب دهند،در این برج مناظر در یک روز صاف تا 70 کیلومتر گسترش می یابند.

2.موزه لوور

موزه لوور در کاخی باشکوه که زمانی اقامتگاه سلطنتی بود، در میان برترین مجموعه‌های اروپایی هنرهای زیبا قرار دارد.

موزه لوور حدود 35000 اثر هنری از جمله شاهکارهای بی‌شماری را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر ورونز، و مجسمه ونوس میلو متعلق به قرن اول قبل از میلاد در اینجا یافت می‌شوند.همچنین کتیبه کوروش کبیر، گاو بالدار آشوری و اسب دو سر تخت جمشید نیز در این موزه می باشند.

موزه لوور فرانسه رو به روی میدان کنکورد در پاریس واقع شده و همچنین در آن باغ بسیار زیبایی بنام باغ تویلری قرار دارد.

3. کاخ ورسای

مجموعه کاخ‌هایی که در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به‌عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود. تحت نظارت شارل لوبرن قرار داشت.

این کاخ از برترین نمونه‌های معماری فرانسه محسوب می‌شود و در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این ساختمان خارق‌العاده‌ که به‌عنوان اقامتگاهی سلطنتی در قرن هفدهم ساخته شد، ابتدا یک شکارگاه برای پادشاه لوئی سیزدهم بود. به‌دلیل عشق خانواده سلطنتی به املاک، باعث شد تا در سال ۱۶۸۲ توسط پادشاه لوئی چهاردهم تبدیل به کاخ سلطنتی باشکوه و فوق‌العاده امروزی شود.

4.کلیسای جامع شارتر

برای بیش از هشت قرن، شکوه کلیسای جامع شارتر الهام بخش مؤمنان بوده است، و برخی می گویند که این پناهگاه عالی، اعتقاد به مشکوک ها را بازگردانده است. کلیسای جامع ثبت شده در فهرست یونسکو شکوه معماری گوتیک قرون وسطایی را نشان می دهد.

کلیسای جامع شارتر به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ شگفت‌انگیزش مشهور است.

5.شامونی-مون بلان

منظره شگفت انگیز مون بلان در کوه های آلپ فرانسه منظره ای فراموش نشدنی است. بلندترین قله کوه اروپا، مون بلان بکه ارتفاعش به  4810 متر می رسد و به لطف ارتفاعش همیشه پوشیده از برف است.

شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی، پیاده روی، صخره نوردی، و ماجراجویی در فضای باز، یا فقط استراحت است.این دهکده لذت بخش یکی از بهترین مکان های فرانسه برای دیدن مناظر طبیعی و اقامتگاه های کوهستانی است.

همچنین قلعه چنانسی،تلاب کامارگ فرانسه،کلیسای نوتردام پاریس،کلیسای سکره کوه و …. از دیگر مراکز گردشگری این کشور زیبا میباشد با ما همراه باشیدتا در مقاله های بعدی به معرفی این جاذبه های گردشگری فرانسه بپردازیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *