جاذبه های دیدنی آمستردام هلند در دیک نگاه

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان، آمستردام (پایتخت هلند) است که سالانه گردشگران زیادی را به دیدن جذابیت و تاریخ خود دعوت می‌کند. جاذبه های آمستردام را نمی توان محدود به دیدنی های طبیعی و یا تاریخی کرد بلکه همه آن ها در کنار یکدیگر روح این شهر را می سازند.

اگر تصمیم دارید به آمستردام سفر کنید، شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم تا بیشتر با جاهای دیدنی این شهر جذاب و دیدنی آشنا شوید.

کانال های آبی آمستردام

کانال‌های آبی آمستردام لقب ونیز شمال اروپا را برای آمستردام به ارمغان آورده است و با ارزش تاریخی و غنای فرهنگی، به‌عنوان نماد شهر شناخته می‌شود. در قرن‌های دور نخستین کانال‌ها برای مدیریت آب و دفاع از شهر حفر و پس از مدتی، به محل رفت‌و‌آمد تاجران محلی تبدیل شدند. نام کانال‌های آبی آمستردام در فهرست جهانی میراث یونسکو به ثبت رسیده است.

موزه ون گوگ

یکی از جاهای دیدنی آمستردام، موزه تماشایی ون گوگ است. از زمان افتتاح آن یعنی سال ۱۹۷۲ تا به امروز، برای طرفداران هنر و تاریخ‌دانان، یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام بوده است. این موزه، به زندگی اغلب پرآشوب و هنر خارق‌العاده یکی از مشهورترین نقاشان جهان، یعنی «ون گوگ» اختصاص دارد. این مجموعه شامل ۲۰۰ نقاشی، ۵۰۰ اثر حکاکی‌شده و همچنین ۷۰۰ نامه نوشته‌شده به  دوستان و خانواده‌اش است.

 

محله جردان یا جردن

محبوب‌ترین محله آمستردام و از دیگر جاهای دیدنی آمستردام است که به‌ خاطر ترکیبی از مناطق مسکونی با حیاط‌های باغ‌مانند، بازارها، بوتیک‌ها و غذاخوری‌های مجلل شهرت دارد. این منطقه همچنین میزبان بسیاری از کارهای سرگرم کننده برای انجام است، از قدم زدن در امتداد خیابان‌های بسیار زیبا گرفته تا گذراندن وقت برای بازدید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیدنی و جذاب آن. اگرچه این منطقه بیشتر به عنوان محله خانه آن فرانک (Anne Frank) شناخته می‌شود، اما این منطقه گنجینه‌های کمتر شناخته‌شده‌ای مانند موزه وون بوت (Woonboots) یا خانه قایقی (یک موزه قایقی شناور) و موزه پنیر آمستردام نیز دارد.

کانال بلت

کانال بلت یکی از ۴ کانال آبی آمستردام است که به دلیل تسریع و تسهیل آبرسانی شهری بسیار محبوب است. نام این کانال در لیست آثار جهانی یونسکو نیز به چشم می‌خورد. کانال بلت یکی از زیباترین جاهای دیدنی آمستردام است که با خانه‌هایی تاریخی محاصره شده است. بنابر اسناد تاریخی عمر این کانال به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد.

دهکده ولندام

دهکده‌ایی که در گذشته قطب ماهیگیری بوده و با خانه‌های کوچکی که دور تا دور آن را احاطه کرده‌اند شناخته می‌شود و فاصله‌ی چندانی از شهر آمستردام ندارد که می‌تواند گشت خارج از شهر خوبی برای بازدید‌ کنندگان به ارمغان بیاورد.

مسافران می‌توانند در محیط دلنشین این روستا قدم بزنند و از ساختمان‌های تاریخی مانند کلیسا‌ها بازدید کنند، همچنین پوشیدن لباس‌های سنتی هلندی نیز ‌می‌تواند تجربه خاصی را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد.

رستوران‌های زیادی با منو‌های دریایی در این دهکده وجود دارند که علاقه‌مندان به غذا‌های دریایی می‌توانند از آن لذت ببرند.

کاخ سلطنتی آمستردام (Koninklijk Paleis van Amsterdam)

این کاخ که قبلا تالار شهر بود، در حال حاضر در اختیار خاندان پادشاهی کشور هلند قرار دارد و اقامتگاه پادشاه وقت آن در مراسم‌های خاص است. ساخت این کاخ از سال ۱۳۴۸ آغاز و در سال ۱۶۵۵ پایان یافت. بر اساس معماری روم باستان، نمای بیرونی این کاخ کاملاً کلاسیک است، در حالی که فضای داخلی به طرز باشکوهی مبله شده است. همچنین ساختمان‌های آن با انبوهی از نقش‌برجسته‌ها، نقاشی‌های سقفی، تزئینات و مجسمه‌های مرمری تزئین شده‌اند.

Tulpenzee voor Koninklijk Paleis - Vorsten

پارک وندل

پارک وندل که با نام‌های پارک ووندل و پارک فوندل نیز شناخته می‌شود، با قدمتی ۱۴۰ ساله، یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های آمستردام به‌شمار می‌رود.  در این پارک برنامه‌های جذاب و متنوعی در طول سال برگزار می‌شود و هر تابستان به مدت بیشتر از دو ماه، همه روزه انواع کنسرت‌های موسیقی رایگان در آن برقرار است. چمن‌های مناسب برای برنامه‌های ورزشی و مسیرهای دوچرخه‌سواری از مزایای پارک وندل محسوب می‌شوند. همچنین در بازدید از پارک، می‌توان از سالن نمایش و موزه ملی فیلم موجود در آن نیز دیدن کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *