جزایر لنکاوی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان!

درباره جزایر

جزایر لنکاوی واقع در جریان های متقاطع تنگه مالاکا و دریای آندامان قرار دارد این مجمع الجزایر شامل 99 جزیره + ( 5 جزایر کوچک تنها در جزر و مد) می باشد که همه آنها مانند جواهراتی در یک تاج هستند.

داشتن جنگل های بارانی انبوه استوایی هنوز سرسبز، سواحل و خلیج های شنی، زیرساخت های مدرن عالی برای زمین و دریا و جاذبه های گردشگری با مدیریت خوب،زمینه ای فراهم آورده که لنکاوی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جهان تا به امروز باشد.

این بنای بزرگ در ژوئن 2007 توسط یونسکو به دلیل داشتن صخره‌هایی با قدمت 550 میلیون سال، ثبت و به عنوان یک ژئوپارک جهانی معرفی شده‌ است،

 

راهنمای گردشگری

جزایر لنکاوی به دلیل دارا بودن تفریحاتی چون قایقرانی ، ورزش‌های آبی و ماهیگیری با بازی‌های بزرگ، حیوانات سواری و آکواریوم، بناهای تاریخی و فرهنگی مقصد بسیاری از گردشگران از تمام نقاط جهان می باشد.

 با ما همراه باشید تا چند مورد از جاذبه های این مکان زیبا را معرفی کنیم.

1.ژئوپارک کیلیم کارست

ژئوپارک کیلیم کارست (Kilim Karst Geoforest Park) که با نام پارک ژئوفارست کیلیم کارست نیز شناخته می‌شود، با حدود ۱۰۰ کیلومتر مساحت، با مرداب‌های مانگرو، سواحل بکر و دست‌نخورده و تپه‌های کارستی عمودی سربرآورده از دریای آندامان شهرت دارد. گونه‌های متعددی از جانوران در این پارک جای گرفته‌اندکه رایج ترین آنها خفاشها، کروکودیل ها،عقاب ها، بزمجه، ماهی‌خورک‌های رودخانه‌ای، ماکاک، سمور آبی، مارها و خرچنگ درخت کرنا هستند.

این ژئو پارک که شامل غارهای آهکی و به هم پیوستن مدخل سه رود است از دهکده کیساپ به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر تا تانجنگ رو امتداد دارد.

 

 

2.پلانگ دایانگ بانتینگ

Pulau Dayang Bunting که در حدود 20 کیلومتری کوآه قرار دارد، دومین جزیره بزرگ غیر مسکونی لنکاوی است، که با 15 دقیقه قایق سواری از اسکله Kuah به راحتی قابل دسترسی است. نام آن به معنای واقعی کلمه به «جزیره دوشیزه باردار» ترجمه می‌شود، زیرا از دور شبیه یک زن باردار دراز کشیده است. این دریاچه آب شیرین که توسط درختان حرا و سازند سنگ آهک احاطه شده است، برای شنا عالی است، در حالی که فروشگاه کوچکی در نزدیکی آن نوشیدنی، تنقلات، و سوغاتی و همچنین قایق های پارویی و جلیقه نجات را کرایه می دهد.

 

3.پارک ژئوفارست ماچینچانگ کامبرین

پارک ژئوفارست کامبرین ماچینچانگ، واقع در شمال غربی جزیره لنکاوی، دارای دارایی های زمین شناسی و بیولوژیکی قابل توجهی است، از یک محیط کوهستانی خیره کننده که به دلیل فرسایش طولانی مدت و هوازدگی شکل گرفته است که قله های بایر، صخره های عمودی، برآمدگی های تاج دار، دره های باریک و آبشارها را به وجود آورده است. گیاهان و جانوران فراوان و عجیب و غریب، مانند بامبوی کوهنوردی منحصربه‌فرد یا نوک شاخ‌دار باشکوهی که در بالای سایه‌بان جنگل قرار دارد و می‌توان آن را در میان چشم‌اندازهای باشکوه بالای SkyBridge تماشا کرد.

 

4.تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی از جمله هیجان انگیز ترین تفریحات و جاهای دیدنی لنکاوی است که گردشگران در این جزیره تجربه می کنند. این تله کابین در سمت ساحل جنوب غربی جزیره قرار گرفته و آماده است تا گردشگران را به پروازی تماشایی و خاطره انگیز بر فراز ابرهای لنکاوی ببرد.

تله کابین لنکاوی در ارتفاع ۷۰۸ متری بر فراز کوه مات سی کانگ قرار گرفته و با شیبی حدود ۴۲ درجه پس از طی مسیری حدودا ۲ کیلومتری و در طی ۱۵ دقیقه به ایستگاه آخر خود می رسد.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر از جاذبه های جهانگردی و جدید ترین اخبار جهانگردی با ما در آیسان پروز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *