حلقه دور برج خلیفه( داون تاون سیرکل )شاهکار جدید معماری دبی!

همه چیز در مورد داون تاون سیرکل 

یک شرکت معماری مستقر در دبی، طرحی مفهومی جدید را پیشنهاد کرده است. طرح مفهومی یک ساختار حلقه‌ مانند غول‌پیکر که برج خلیفه را احاطه خواهد کرد،این پروژه «داون تاون سیرکل» نام دارد و در ارتفاع 550 متری از زمین، حلقه‌ای به دور برج خلیفه ایجاد می کند.

هدف از این پروژه به عنوان یک مجتمع بزرگ ساختمانی منحصربه‌فرد، ایجاد یک مرکز شهر فوق‌العاده کارآمد است که مزایایی برای محیط زیست به همراه دارد. این ابرسازه پیشنهادی، جایگزینی برای سازه‌های منفرد و نامرتبط موجود در بیشتر مناطق شهری خواهد بود.

جزئیات ظاهری پروزه

پروژه به صورت حلقه ای بزرگ است که دهانه حلقه، خود از دو حلقه اصلی تشکیل شده است که توسط کمربند سبز پیوسته اسکای پارک به هم متصل می‌شوند. این طرح آزمایشی به همین جا ختم نمی‌شود زیرا یک تراموا را نیز شامل می‌شود. ناوگان حرکتی، بازدیدکنندگان را به اطراف داون تاون سیرکل می‌برد، منظره‌ای ۳۶۰ درجه را از شهر ارائه می‌دهد و با سرعت تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. شرکت Znera Space گفت: ناوگانی از واحدهای معلق، مسافران را از یک قسمت به قسمت دیگری از این حلقه منتقل می‌کند. این واحدهای معلق، از طریق یک شبکه ریلی تردد می‌کنند. تا به مقصد برسند.

داون تاون سیرکل در پاسخ به بافت شهری متراکم فزاینده امارات که مشخصه آن بلندمرتبه‌های منزوی است، ساختاری با کاربری ترکیبی و بزرگ را معرفی می‌کند که می‌تواند به طور همزمان به یک نقطه عطف شهری و طبیعی جدید امارات تبدیل شود.

در داخل، همه گونه‌شناسی‌هایی را در خود جای داده است که کلان‌شهرهای معمولی شلوغ شهری را تشکیل می‌دهند – از فضاهای مسکونی، عمومی و تجاری گرفته تا کمربند سبزی که سراسر حلقه را در بر می‌گیرد و دارای آب و هوای متنوع و زیستگاه‌های طبیعی است.

در کمربند سبز، فضای ZNera دارای آب و هوای متنوع و زیستگاه های طبیعی، از جمله دره ها، تپه های شنی، مرداب ها، آبشارها، غارهای دیجیتال و پوشش گیاهی استوایی است.

حلقه محیطی 3000 متری (9800 فوتی) دارد،بر روی پنج ستون استوار است که محیط سه کیلومتری خود فضاهایی همچون واحدهای مسکونی و همچنین فضاهای عمومی، تجاری و فرهنگی را در بر گرفته است.

ماجرای طرح یک سازه غول‌پیکر دور برج خلیفه دوبی چیست؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *