لذت اقامت در خانه‌های خشتی هرمز در اقامتگاه ماجرا!

اگر قصد سفری متفاوت و آرام به دور از هیاهوی شهری را دارید پیشنهاد ما به شما اقامت در خانه‌های خشتی هرمز ( اقامتگاه ماجرا) است ، اقامتگاه رنگی رنگی ماجرا به دلیل قرارگیری در ساحل و نزدیکی به دریا بسیار دلنشین و دنج است و محل مناسبی برای تفریح و بدست آوردن آرامش در محیطی به دور از هیاهو و سروصدا است.

درباره اقامتگاه

ساخت اقامتگاه ماجرا از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است و هنوز ادامه دارد. مساحت این پروژه در حدود ۱۰,۰۰۰ مترمربع است و زیربنایی به مساحت تقریبی ۴,۰۰۰ مترمربع دارد. هزینه ساخت این پروژه ۱۸ میلیارد تومان برآورد شده که بدون استفاده از تسهیلات انجام شده است.

معماری داخلی خانه‌های خشتی هرمز ( اقامتگاه ماجرا هرمز ) ساده اما متفاوت است. نور گیرهای داخل اقامتگاه به سمت دریا و جزیره میباشد و فضایی دلباز را به وجود آورده‌ است. اقامتگاه ماجرا هرمز یکی از خاص ترین اقامتگاه های ایران است، از ظاهر جذابش گرفته تا موقعیت فوق العاده آن.اقامتگاهی که با نام‌های هتل رنگی جزیره هرمز و  اقامتگاه رنگی هرمز هم شناخته می‌شود.

بی شک تا به حال شاهد چنین اقامتگاه خاص و عجیبی در کشور نبودیم و جزیره هرمز به عنوان اولین منطقه ایران است که چنین اقامتگاه های خاص و شگفت انگیزی در آن به وجود آمده است.

از امکانات این مجموعه می‌توان به پارکینگ غیرمسقف، رستوران، کافی شاپ، لاندری و… اشاره کرد. در رستوران سنتی اقامتگاه بومگردی ماجرا وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود. این رستوران در محیطی ساده و دور از تجملات، انواع غذاهای محلی و دریایی و انواع نوشیدنی‌ها را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

مکان های گردشگری نزدیک به اقامتگاه هرمز

  • قلعه پرتقالی ها
  • دره رنگین کمان
  • جنگل حرا
  • موزه دکتر نادعلیان
  • غار سکوت
  •  ساحل لاک پشت ها
  • ساحل چند درخت

دلیل توجه جهانی به خانه های خشتی هرمزگان

“کورتنی اسمیت” و “شان تاپهام” در کتاب “خانه‌هایی که می‌توانند جهان را نجات دهند” بیش از ۱۵۰ پروژه را در سراسر جهان مورد بررسی قرار داده‌اند،که خانه‌های خشتی هرمز قامتگاه ماجرا هرمز)یکی از این خانه ها است ، این اقامتگاه که در جزیره هرمز و مشرف به دریا ساخته شده است. معماری خاص این بنا با گردشگری گره زده شده است و برگرفته از رنگهای داخل جزیره میباشد که توجه جهانی را به خود جلب کرده است.

CNN : این یک حقیقت ناراحت کننده است، اما بسیاری از خانه‌های ما برای سیاره زمین مضر هستند. این خانه‌ها با یک الگوی مصرف تعریف می‌شوند از مواد خام برای ساخت آن گرفته تا سوخت مورد نیاز برای حفظ آن تا زباله‌های تولید شده توسط آن خانه ها.
برخی از پروژه‌ها فضا‌های موجود را تغییر کاربری داده‌اند مانند خانه ساخته شده در فضای غار Ensamble Studio در مینورکا جزیره‌ای متعلق به اسپانیا و برخی دیگر روش‌های ساخت و ساز باستانی را احیا و به رو کرده اند مانند اقامتگاه‌های خشتی معماران ZAV که آن را در جزیره هرمز در ایران اجرا نموده‌اند.

در این پروژه برخلاف پروژه‌های مشابه که برای استفاده از دید بهتر به‌دنبال ارتفاع بیشتر هستند، پروژه ماجرا برای احترام به طبیعت جزیره و رعایت اصول پایداری زیست محیطی، با استفاده از روش «ابرخشت نادر خلیلی» به‌شکل گنبدهایی کوچک در مقیاسی انسانی با استفاده از خاک، شن و ماسه ساخته شده‌ است. علت این طراحی، آسیب نرساندن این اقامتگاه به محیط و فرهنگ جزیره منحصربه‌فرد هرمز و افزودن به زیبایی‌های آن است.

اسمیت می‌گوید طراحی مدرنیستی قرن بیستم گسترش یافته و با ثروتمندتر شدن مردم آنان یا انتظار و یا آرزو داشتند که در محیط “پاکیزه بتنی” زندگی کنند. او می‌افزاید: “با این وجود، ما فراموش می‌کنیم که برای ساختن خانه‌ها به این شیوه مدرنیستی که از دهه ۱۹۳۰ میلادی به یک سبک بین‌المللی جهانی تبدیل شده در حال نابودی سیاره خود هستیم”.

اما این خانه‌ها با یک الگوی مصرف تعریف می‌شوند ، از مواد خام برای ساخت آن گرفته تا سوخت مورد نیاز برای حفظ آن و زباله‌های تولید شده توسط خانه ها.

اقامتگاه ماجرا کجاست؟

آدرس: استان هرمزگان، ساحل غربی جزیره هرمز، کیلومتر پنج جاده ساحلی به‌سمت فرش خاکی.

شماره تماس: ۰۵۶۳۲۴۶۲۳۶۴

اگر قصد دارید تا یک سفر فراموش نشدنی را داشته باشید به شما پیشنهاد می دهیم تا جزیره هرمز را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و اقامت در خانه‌های خشتی هرمز را تجربه کنید.پیشنهاد می شود فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار را برای این سفر هیجان انگیز انتخاب نمایید.

برای رزرو اقامتگاه های قشم و جزیره هرمز به کجا مراجعه کنیم؟

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی (تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی ( تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *