دانستنی های جالب در مورد مقاصد گردشگری که شمارا متعجب میکند!

اگر به دنبال نکته های جالب در مورد کشورها هستید، یا صرفا علاقمند به درک حقایق جالب در مورد مقاصد گردشگری مختلف دارید با ما در این مطلب همراه باشیدتا چند نکته جالب از جاذبه های گردشگری مختلف در جهان را به شما معرفی کنیم.

1. دبی، رکورددار بلندترین هتل‌های جهان

۶ هتل از بلندترین هتل‌های جهان که در بین ۱۰ رتبه‌ی نخست خودنمایی می‌کنند، به اتفاق در شیخ‌نشین دبی گرد آمده‌اند. هتل ۷۶ طبقه‌ای جِی‌دبلیو ماریوت مارکیز (JW Marriott Marquis Hotel) دبی بلندترین هتل جهان است که ۳۵۵ متر ارتفاع دارد. در طراحی ساختمان هر دو برج از درخت نخل که به نماد فرهنگی اقوام عرب شهرت دارد، الهام گرفته شده است. این هتل ۵ ستاره‌ی مجلل مجموعا دارای ۱۶۰۸ اتاق است و توسط گروه هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت اداره می‌شود.

Gallery image of this property

2.ساحل خطرناک هلند

ساحلی در کشور هلند وجود دارد که هواپیماها دقیقا از روی سر شما آن هم با فاصله کم عبور می کنند و موجب تعجب و وحشت می شوند. ساحل ماهو که در سنت مارتین هلند قرار دارد خطرناک‌ترین ساحل دنیاست. این ساحل نه بخاطر زیبایی ساحلی بلکه به دلیل واقع شدنش در کنار فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا مورد استقبال بسیاری از توریست‌های دنیا قرار گرفته است تا هم در ساحل این جزیره‌ آفتاب بگیرند و هم از دیدن هواپیما‌های در حال فرود از نزدیکترین نقطه لذت ببرند. گردشگران می بینند که هواپیما با ارتفاع 10 تا 20 متری بالای سرشان عبور می‌کند و همین ویژگی باعث شده که توریست‌های زیادی به این ساحل که در جزایر آنتیل هلند در دریای کارائیب واقع شده وارد شوند.

3.اولین هتل یخی جهان

هتل یخی (ICEHOTEL) در قسمت شمالی کشور سوئد و در روستای Jukkasjärvi، اولین هتل یخی جهان است که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد و هر سال از ماه دسامبر تا آوریل با برف و یخ بازسازی می‌شود. تمام اجزای اصلی این هتل حتی صندلی‌ها، تختخواب‌ها و … از برف و یخ تشکیل شده‌اند. البته اتاق‌های گرمی هم برای مهمانانی که تحمل سرما را ندارند، در نظر گرفته شده است. جالب‌تر آنکه این هتل یک کلیسای کوچک یخی دارد که بسیار مورد توجه زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج قرار گرفته است.

4.تونل عجیب زیرزمینی پر از ماشین های قدیمی

تونل عجیب در کشور ایتالیا که با ورود به آن با انواع ماشین های قدیمی روبرو می شویم و اکنون گردشگرهای بسیاری به این تونل سر می زنند. در عمق 30 متری شهر ناپل واقع در ایتالیا تونلی 530 متری وجود دارد که در قرن شانزده حفاری شده است. این تونل که به کاخ سلطنتی متصل می شود،سالهاست محل قرارگیری اتومبیل های زنگ زده، موتورسیکلت و دوچرخه های قدیمی شده و توریست ها در یک تور چندین ساعته به تماشای آن می روند. پادشاه فردیناند دوم این تونل را به عنوان یک راه فرار ساخت اما قبل از کامل شدن آن از دنیا رفت و بعدها تونل تبدیل به یک بیمارستان نظامی و در اوایل سال 2 هزار به یک جاذبه توریستی تبدیل شد.

5.قبرستان آبی و شاد در رومانی

شما می توانید قبرستان شاد و پرانرژی را در کشور رومانی مشاهده کنید که در میان مردگان و دفن شدگان چه شادی برپا است. بله این واقعیت دارد، تو رومانی یه قبرستان هست با سنگ قبرهای آبی، همین رنگ باعث شده تا به آن قبرستان آبی هم بگویند، اما نکته جالبی که وجود دارد اینکه که افراد با خنده ای بزرگ روی صورتشان از اینجا بیرون می آیند.داخل این قبرستان مرگ به شوخی گرفته شده و به آن مثل یه بازی نگاه شده است، بازی اینکه هرکی زودتر بمیرد می بازد چون من رازها و خصوصیات بدش را شعری طنز می کنم و می نویسم رو سنگ قبری ! واقعا خنده دار و باورنکردنی است، اما حقیقت دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *