فستیوال های باکو آذربایجان

جشنواره های آذربایجان و باکو

جشنواره های آذربایجان، مانند بسیاری از کشورها، آذربایجان نیز جشنواره های بسیاری را برای سرگرمی مردم ساکن آنجا تدارک می بیند. در ادامه مطلب با برخی از فستیوال های موجود در باکو آذربایجان آشنا میشویم.

1.جشنواره بین المللی موسیقی جهانی موغام

یکی دیگر از جشنواره های موسیقی جشنواره بین المللی موسیقی جهانی موغم است. برای اولین بار در باکو بین 18 تا 25 مارس 2019 برگزار شد. در چارچوب این جشنواره، جشنواره بین المللی دانش علمی، مسابقه ای از کارشناسان موغام و بسیاری از اپراها و کنسرت ها برگزار می شود. جشنواره بین المللی موسیقی جاده ابریشم با حضور نوازندگان بسیاری از کشورها مانند لهستان، هند، اوکراین، کره، نروژ، ترکیه، گرجستان و ایران برگزار می شود. این جشنواره که در سال های دو هزار و ده، دو هزار و یازده و دو هزار و دوازده برگزار شد، شامل گروه های موسیقی ملی، فولکلور و تئاتر است.

جشنواره های آذربایجان و باکو

2.جشنواره انار گویچای

آیا تا به حال در جشنواره ای شرکت کرده اید که در آن تمام غذا از یک میوه درست شده باشد؟ اگرچه دیوانه کننده به نظر می رسد، این ایده پشت جشنواره انار گویچای است. مسابقاتی مانند بزرگترین مسابقه انار خوری نیز برگزار می شود. در این جشنواره رژه با موسیقی و رقص آذربایجانی برگزار می شود.

جشنواره های آذربایجان و باکو

3. جشنواره رنگ ها در آذربایجان

اتفاقی که در جشنواره رنگ ها در آذربایجان می افتد. صدها و هزاران نفر پودر رنگی و آب را روی هم می ریزند و لحظه ای از زندگی خود را می گذرانند. الهام بخش این جشنواره جشنواره هندو هولی است که در اولین روز بهار جشن گرفته می شود.

جشنواره های آذربایجان و باکو

4.جشنواره موسیقی گابالا

یکی دیگر از فستیوال های موسیقی که در آذربایجان برگزار می شود جشنواره موسیقی گابالا است ، این یک جشنواره موسیقی کلاسیک است که سالانه برگزار می شود که در آن نوازندگان در فضای باز اجرا می کنند. شرکت کنندگانی از سراسر جهان از جمله مکان هایی مانند ایالات متحده، اروپا و اسرائیل، در میان جاهای دیگر، حضور داشته اند.

جشنواره های آذربایجان و باکو

5.جشنواره فندق

جشنواره فندق از سال 2017 هر ساله در پاییز در منطقه زاگاتالا که در بین مردم محلی به عنوان “پایتخت فندق آذربایجان” شناخته می شود برگزار می شود. محصولات فندقی متعددی علاوه بر انواع فندق، شاه بلوط و گردو در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. این جشنواره همچنین شامل رویدادهای مختلف، نمایشگاه ها و مسابقات نقاشی و صنایع دستی و همچنین سفرهای میدانی به باغ فندق در منطقه پرزیوان ایستگاه آزمایشی زاگاتالا و کارخانه فرآوری گردو آذرسون است.

جشنواره های آذربایجان و باکو

6.جشنواره کاتا

جشنواره کاتا هر ساله در نخجوان برگزار می شود. کاتا (به آذربایجانی: kətə)، یک پای مسطح با سبزیجات با شومو (اسفناج وحشی)، سبزی مخلوط، شمع صحرا، کدو تنبل، آسفودل، گزنه، لوبیا یا عدس در خمیری که به شکل پاکت پیچیده شده و در یک پاکت پخته می شود درست می شود. تندر فستیوال کاتا با هدف نمایش و ترویج شیوه تهیه انواع کاتا مخصوص مناطق مختلف جمهوری خودمختار نخجوان برگزار می شود. این جشنواره در ماه آوریل در مجموعه موزه تاریخی-معماری نخجوانگالا برگزار می شود.

7.جشنواره انگور و شراب

جشنواره انگور و شراب در روستای میسری در بخش شاماخی که به عنوان پایتخت تولید شراب و انگور آذربایجان شناخته شده است از آگوست 2019 با حمایت بنیاد حیدر علی اف باکو آذربایجان برگزار می شود. این جشنواره با هدف تشویق تولید انگور و شراب محلی و ترویج تاریخ تولید شراب در آذربایجان برگزار می شود. این جشنواره دارای نمایشگاه شراب، رژه تولیدکنندگان شراب، نمایشگاه انواع هنرهای عامیانه مناطق آذربایجان از جمله صنایع مسی، قالی بافی و سفال است.

جشنواره های آذربایجان و باکو

8.جشنواره بین‌المللی هنر برج دختر

جشنواره بین‌المللی هنر برج دختر از سال 2010 هر ساله در باکو، ایچری شهر برگزار می‌شود. در جشنواره اول بیش از 20 هنرمند از 18 کشور حضور داشتند. در 4 جولای 2013، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی هنر برج دوشیزه در بلوار La Croisette در شهر کن فرانسه برگزار شد. این جشنواره با هدف جلب توجه به غزال های در حال انقراض برگزار شد، بنابراین هنرمندان مدل های این حیوانات را همراه با مدل های سنتی برج دختر تزئین کردند. ششمین جشنواره بین‌المللی هنر برج دختر در تاریخ 11 تا 14 ژوئن 2015 در ایچری شهر برگزار شد. در این مراسم، هنرمندان مدل های انار و غزال را که نماد اولین بازی های اروپایی “باکو-2015” بودند تزئین کردند.

جشنواره های آذربایجان و باکو

9.جشنواره گل باکو آذربایجان

جشنواره بزرگ گل در پارک مقابل کاخ حیدر علی اف در باکو در تاریخ 10 می برگزار می شود. این مراسم به مناسبت سالگرد تولد حیدر علی اف رهبر ملی آذربایجان برگزار می شود.

جشنواره های آذربایجان و باکو

10.جشنواره طراحی باکو

“جشنواره طراحی باکو” در EGP Arena در تاریخ 24 سپتامبر 2022 تحت حمایت اصلی بانک Yelo، گروه گرافیک آذربایجان و رسول حسن برگزار شد.هدف اصلی BDF دستیابی به تبادل ایده ها و تجربیات شرکت کنندگان و نمایش آثار طراحی خود است.

جشنواره های آذربایجان و باکو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *