لیست شادترین کشور های جهان

امسال نیز مانند سالیان گذشته، شادترین کشورهای جهان رتبه­‌بندی شده­ و فنلاند برای چندمین بار پیاپی، عنوان شادترین کشور جهان را کسب کرده است.

کیفیت زندگی، خدمات تحصیلی، دسترسی به طبیعت و نوع فرهنگ و آداب و رسوم، همگی در شاد زیستن مردمِ یک کشور مؤثر است. در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که مردم کدام کشور ها در دنیا جزء شادترین ها هستند و احساس خوشبختی بیشتری در آن ها موج می زند.هر ساله بر اساس برخی از فاکتورها شادی را در کشورهای مختلف بررسی می‌کنند و لیست شادترین کشور های جهان را تهیه میکنند. به طور معمول این گزارش بر اساس نظرسنجی از کشورهای مختلف و داده‌های موسسه گالوپ سنجیده شده و ارائه می‌شود. هر چند که امسال به دلیل کرونا وضعیت کمی متفاوت‌تر بود.

با ما همراه باشید تا با چند کشور صدر نشین این لیست آشنا بشیم

1.فنلاند

فنلاند هم یکی از شادترین کشور های دنیا است و خیلی ها ترجیح می دهند که به آن سفر کنند‌. تعادل بین وضعیت درآمد و زندگی در این کشور بسیار بالا است. خدمات اجتماعی و کیفیت بالای زندگی و خدمات تحصیلی باعث شده که مردمش بدون دغدغه زندگی کنند و همین؛ یکی از عواملِ اصلی شاد بودن آن ها می باشد.این کشور از سال 2018 در صدر جدول قرار دارد و در سال 2022 برای پنجمین بار پیاپی، شادترین کشور جهان شده است.

2. دانمارک

دانمارک هم جزء شادترین کشور های دنیاست. استاندارد های اقتصادی و فرهنگی همیشه در این کشور رعایت شده و همه مردم در اجتماع وضعیت خوبی دارند. از لحاظ تحصیلی و درمانی کیفیت بسیار بالایی از خدمات را دریافت می کنند. سواحل زیبا و جذابیت های طبیعی این کشور نیز در شاد بودن مردم و جذب گردشگران به  این کشور تاثیر بسزایی داشته است.

3.سوئیس

بدونِ شک سوییس هم یکی از شادترین کشور ها است و خیلی از افراد ترجیح می‌ دهند که برای تعطیلات به این کشور سفر کنند و همیشه مورد علاقه توریست ها بوده است. زندگی کردن در سوئیس با مناظر طبیعی که دارد، بی ‌نظیر است.

4.ایسلند

ایسلند نیز به خاطر شرایط خوب اقتصادی، درمانی و کیفیت بالای زندگی باعث شده که مردم سطح رضایت بالایی از زندگی خود داشته باشند؛ همچنین ساختمان ها و جذابیت های بصری در این کشور به شدت چشم نواز هستند و همین باعث افزایش جذابیت شهر های آن شده است و در نتیجه جذب توریست های بسیاری به این کشور شده است.

5.هلند

از دیگر کشور های این لیست هلند است،تعادل بین کار و زندگی شخصی در این کشور موج می زند. مردم خدمات تحصیلی زیادی را در این کشور تجربه می‌ کنند و میزان درآمد آن ها بالاست و اکثر مردم این کشور ثروتمند هستند. در حقیقت فرهنگ و میراث غنی این کشور هم در شاد بودن مردمش بی تاثیر نبوده است.

از دیگر کشور های این لیست میتوان به لوکزامبورگ ، سوئد ، نروژ، نیوزلند ،اتریش ،استرلیا ،ایرلند ،آلمان ، کانادا ،آمریکا ،انگلستان و … اشاره کرد. ایران در این لیست در رتبه 110ام قرار دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *