هر چیزی که باید درمورد جاذبه های گردشگری ایتالیا بدانیم

به عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، جای تعجب نیست که ایتالیا از نظر شاهکارهای هنری و معماری بسیار غنی باشد یا اینکه بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان های فرهنگی میراث جهانی یونسکو داشته باشد. اما مهمترین جاذبه های ایتالیا برای گردشگران همه هنر و معماری نیست. این کشور دارای دریاچه‌ها، کوه‌ها و خط ساحلی چشمگیری است که جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای را نیز به آن می‌بخشد.

در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا می پردازیم.

1.Colosseum-کولوسئوم

این آمفی تئاتر عظیم، بزرگترین آمفی تئاتر تا به امروز است که  توسط امپراتوری روم ساخته شده است.

این مکان توسط وسپاسیان در سال 72 پس از میلاد ساخته شد و با افزودن داستان چهارم توسط پسرش، تیتوس، بزرگ‌تر شد. یک کف چوبی به ابعاد 83 در 48 متر دو طبقه زیرزمینی اضافی را با تونل ها، اتاق ها، سلول ها و گذرگاه هایی پوشانده بود که فضایی را برای گلادیاتورها، کارگران، حیوانات وحشی و انبار فراهم می کرد.

امروزه این سازه کاملاً در تضاد با توسعه مدرنی است که آن را احاطه کرده است و یادآوری برجسته از دوران باستان و تاریخ گسترده رم است.

در حال حاضر توریست ها و گردشگران می توانند در اجراهای موسیقی زنده این آمفی تئاتر حاضر شوند.

2.Florence Duomo Santa Maria del Fiore-کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

دوئومو سانتا ماریا دل فیوره یا کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره که به عنوان یکی از بهترین کلیساهای جهان شناخته می شود.

این کلیسای جامع بین قرن‌های 13 و 15 ساخته شد و معروف‌ترین قطعه آن گنبد خارق‌العاده‌ای بود که توسط فیلیپو برونلسکی در سال 1434 تکمیل شد.

برج ناقوس کلیسای جامع در نزدیکی کلیسای جامع در Piazza del Duomo قرار دارد که با همان سنگ مرمر طرح‌دار معمولی معماری رومی توسکانی پوشیده شده است،82 متر ارتفاع دارد و شما می توانید از 414 پله بالا بروید و به یک سکوی دید با مناظر خارق العاده از شهر و گنبد بروید.

3.Vatican City-شهر واتیکان

واتیکان خانه برخی از با ارزش ترین مجموعه های هنری و هنری جهان است. قسمت مرکزی کلیسای بزرگ سنت پیتر با مقبره سنت پیتر و یکی از تاثیرگذارترین آثار میکل آنژ، پیتا است. بیرون میدان سنت پیتر است، جایی که پاپ برای پیروانش سخنرانی می کند. دیوارها و سقف کلیسای سیستین با نقاشی های دیواری توسط میکل آنژ پوشانده شده است و در کاخ واتیکان آثاری از رافائل و دیگر هنرمندان بزرگ قرار دارد. 

4.Lake Como-دریاچه کومو

دریاچه کومو یکی از دیدنی‌ترین مناطق ایتالیا است که توسط کوه‌ها احاطه شده و شهرهای کوچک زیبا در ردیف آن قرار گرفته‌اند. این دریاچه محل اقامت ثروتمندان از زمان رومیان بوده است.

ویلا بالبیانلو و ویلا کارلوتا شناخته شده ترین ها هستند که هر دو توسط باغ هایی احاطه شده اند که به روی عموم باز است. آب و هوای معتدلی که ساحل دریاچه را برای باغ‌ها ایده‌آل می‌کند،

شهرهای تفریحی اطراف دریاچه، صومعه ای متعلق به قرن یازدهم و در پای دریاچه، شهر کوچک کومو که از زمان رومیان مهم بوده

از ساحل آن، می‌توانید با کشتی‌های بخار منظم برنامه‌ریزی شده در اطراف دریاچه به گشت‌وگذار بپردازید که بازدید ازجاذبه‌های کنار دریاچه را آسان می‌کند.

5.Rialto Bridge, Venice-پل ریالتو، ونیز

پل سنگی ریالتو که بر روی بیش از 10000 شمع چوبی – که در زمان ساخت آن در سال 1588 نصب شده بود – ساخته شده است، هم نمادی از ونیز است و هم پیوندی اساسی بین دو طرف شهر.

دو قسمت بیرونی پل همیشه مملو از گردشگرانی است که چشم‌اندازی از کانال بزرگ و ترافیک ثابت قایق‌های آن را تماشا می‌کنند، در حالی که مسیر وسیع‌تر مرکزی با مغازه‌هایی که برای بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کنند، ردیف شده است.

در امتداد پل، کانال با رستوران‌ها پوشانده شده است، و با دنبال کردن خیابان‌های باریک به محله مغازه‌های کوچک و صنعت‌گران خواهید رسید.

برج پیزا،شهر ورونا،سینکوتره،آبنمای تروی، دره معابد در آگریجنتو ،کلیسای جامع سانتا ماریا ناسنته در میلان و … از جمله جاذبه های گردشگری ایتالیا میباشد برای آشنایی با این جاذبه ها با ما در اینستاگرام آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *