چند مورد از کارهایی که باید در باکو انجام بدهیم

آیا می‌خواهید برای سفر به آذربایجان برنامه‌ریزی کنید و به دنبال بهترین کارها و تفریحاتی هستید که باید در باکو انجام دهید؟یاکو  ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته، در محیطی تمیز و جذاب در امتداد دریای خزر است. در ادامه چند مکان تفریحی باکو را که شامل بهترین نقاط برای بازدید، عکاسی و تجربیات فرهنگی است، به شما معرفی می‌کنیم.

به باغ فیلارمونیک رفته و عکس های بی نظیر ثبت کنید

این باغ شگفت‌انگیز در بیرون از دیوارهای شهر باکوی قدیم جای گرفته و بهترین مکان برای آرام نشستن و تماشای گذران جهان است. در این باغ پیرمردهای زیادی را خواهید دید که از بازتاب سکوت در کنج خلوت خود لذت می‌برند. این باغ زیبا مأمن عشاق ترک‌تبار هم هست و همچنین یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های عروسی به حساب می‌آید.

باغ فیلارمونیک

قطار کابلی باکو را سوار شوید

قطار کابلی باکو برای اولین بار در سال ۱۹۶۰، در دوران حکومت شوروی افتتاح شد. این قطار کابلی اولین و تنها قطار کابلی آذربایجان است. این قطار از خیابان نفت‌چی‌لر (Neftchilar) تا جنوب غرب ایچری شهر کشیده شده و حدودا ۴۵۵ متر طول دارد و به مکان مرتفعی منتهی می‌شود. هزینه استفاده از این قطار کمتر از یک دلار است. در کنار این قطار کابلی پله‌هایی (بیش از ۲۰۰ پله) وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نیز به خیابان شهدا بروید و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از باکو را به تماشا بنشینید.

قطار کابلی باکو

قایق سواری در مینی ونیز را تجربه کنید

باکو سهم خود از اروپا را با درست کردن یک ونیزکوچک گرفته است. مجموعه‌ای کوچک ازکانال‌ها که در نزدیکی تفرجگاه‌های دریای خزر قرار دارند، جایی که می‌توانید یک گوندولا (قایق تفریحی) کرایه کرده و در کانال حرکت کنید.

مینی ونیز بامو

نمایش‌های شبانه برج‌های شعله را از دست ندهید

در اوایل شب برج‌های شعله به یک نمایش از انواع الگوها و افکت‌های نوری زیبا تبدیل می‌شود ، از بازی نور و تکان دادن پرچم آذربایجان تا شعله‌های آبی درخشان، یک نمایش تماشایی و زیبا پیش روی شما اجرا می‌شود. این منظره را از هر زاویه‌ای که ایستاده‌اید تماشا کنید و لذت ببرید. این اجرا نورانی حدودا ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

برج های شعله

به آتشگاه رفته و از معابد زرتشتی آن دیدن کنید

دین زرتشتی در گذشته دین اصلی و غالب آذربایجان بود، و این معبد نمادی از آن دوران است. همانگونه که گفتیم، آتش نقش مهمی در تاریخ آذربایجان ایفا کرده است. این معبد یکی از جالبترین جاذبه‌‌های گردشگری آذربایجان به شمار می‌رود. معبد آتشگاه با جزئیات نشان می‌دهد که زرتشتیان آذربایجان، در گذشته دور چگونه آتش را ستایش می‌کردند و این عنصر جادویی چه نقش مهمی در آیینشان داشته است. شعله‌های هنوز سوزان این معبد شما را حتی در روزهای سرد زمستانی هم گرم می‌کنند.

آتشکده باکو

مسابقات بزرگ فرمول یک را از دست ندهید

شهر باکو افتخار دارد تا هرساله میزبانی مسابقات بزرگ فرمول یک را برعهده داشته باشد. و این رویداد به تنهایی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های گردشگری آذربایجان و باکو به حساب می‌آید. در باکو می‌توانید بنرها، بیلبوردها و پوسترهای زیادی را روی دیوارهای شهر ببینید که خبر فرارسیدن این مسابقات را نوید می‌دهند. مسابقات فرمول یک واقعا رویدادی بزرگ است.

لازم به ذکر است مسابقات فرمول یک باکو در تمام سال برگزار نمیشود و به صورت دوره ای سالانه برگزار میشود ، مسابقات امسال فرمول 1 از تاریخ 8 الی 10 اردیبهشت ماه برگزار میشود.

مسابقات فرمول 1

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ویژه نوروز ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *