سد کارده مشهد

رودخانه سد کارده مشهد با آب دائمی و مناظر زیبای کوهستانی و مجموعه تفریحی دنیای آبی در ساحل سد، یکی از بهترین تفریحگاه های خوش آب و هوای مشهد می باشد. سد کارده از رودخانه های رشته کوه هزار مسجد، تغذیه شده و علت انتخاب این نام برای سد، همجوار بودن آن با روستای راهبردی کارده می باشد. این سد همچنین به عنوان یکی از قدیمی ترین سدهای استان خراسان رضوی به حساب می آید.

این سد در فاصله 40 کیلومتری شمال مشهد و از کیلومتر 16 جاده کلات به سمت چپ منشعب می‌گردد. سد از نوع بتنی دو قوسی متقارن مخزن و متشکل از 15 بلوک 10 متری با ارتفاع 67 متر از پی و حجم 32 هزار مترمکعب بتن‌ریزی می‌باشد. حجم آب آن معادل 36 میلیون مترمکعب می‌باشد. رودخانه کارده با آب دائمی و مناظر زیبای کوهستانی و مجموعه تفریحی دنیای آبی در ساحل سد، یکی از بهترین تفریحگاه‌های خوش آب و هوای مشهد می‌باشد.

سد کارده که به واسطه آب و هوای منطقه و نیز میزان آب کافی موجود در خود، توانسته مناظر شگفت انگیز و بسیار زیبایی را خلق کند. گنجایش دریاچه پشت سد کارده، چیزی بین ۳۱.۵ میلیون متر مکعب می باشد که بخشی از آب منطقه را فراهم می آورد. این سد به دلیل داشتن محل استراحت موقتی، سکو، فروشگاه و… برای زائرین، مسافران و شهروندان مکان مناسبی می باشد.

نقشه گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *