موزه لوور پاریس

درباره موزه

موزه لوور پاریس در حقیقت در کاخ لوور واقع شده که در اواخر سده 12 تا اوایل 13 میلادی، ساخت استحکامات آن به فرمان فیلیپ دوم آغاز شد.در سال 1546 تبدیل به محل اقامت فرانسوای اول گردید که سرآغاز تغییر کاربری آن و تبدیل شدن به محل اقامت اصلی پادشاهان فرانسه بود،تا زمانی که لوئی چهاردهم، کاخ ورسای را مکان اصلی اقامت خود قرار داد و این مکان را تبدیل به محلی برای نمایش شکوه و عظمت سلطنتی نمود.

آثار هنری

موزه لوور حدود 35000 اثر هنری از جمله شاهکارهای بی‌شماری را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر ورونز، و مجسمه ونوس میلو متعلق به قرن اول قبل از میلاد در اینجا یافت می‌شوند.همچنین کتیبه کوروش کبیر، گاو بالدار آشوری و اسب دو سر تخت جمشید نیز در این موزه می باشند.

عجایب موزه

  • یکی از عجایب موزه لوور شایعه وجود روح‌های سرگردان در آن است. عجیب هم نیست که مردم خرافاتی فرانسه چنین چیزی را درباره این بنای تاریخی باور کنند. معروف‌ترین روح سرگردان موزه لوور شبحی به نام «بلفگور» است. به اعتقاد مردم این روح متعلق به یک مومیایی قدیمی مصری می‌باشد که هم اکنون به عنوان نگهبان موزه لوور معروف شده است. این شبح آنقدر بین فرانسویان معروف است که با عنوان «شبه لفگور و یا شبه موزه لوور» شناخته میشود.

 

  • یکی از عجیب‌ترین آثار موزه لوور پاریس نیز مربوط به مجسمه بدون سر از زنی ایرانی است.این مجسمه متعلق به ملکه «ناپیرآسو» همسر «اونتاش ناپریشا» پاشاه ایلام در 3260 سال پیش است. عجیب‌ترین نکته‌ای که در رابطه با آن وجود دارد حلقه ازدواج در دست چپ آن است. این مجسمه اولین سند به جای مانده از دوران قدیم در رابطه با تاریخچه حلقه ازدواج در جهان است. این مجسمه اولین سند به جای مانده از دوران قدیم در رابطه با تاریخچه حلقه ازدواج در جهان است.

 

 

نقشه گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *