بهترین موزه های کشور گرجستان

موزه کشور گرجستان

گرجستان کشوری است که اکثرا مقصد گردشگری مورد علاقه اکثر ایرانیان بوده قدمت این کشور جذاب و دیدنی تاریخی به چهارهزار سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. از جمله یکی از جذاب ترین مکان ها برای کشف تاریخچه این کشور بازدید از موزه های متنوع و جذاب گرجستان است. در این مطلب به برسی چند مورد از موزه های محبوب در این کشور می پردازیم

1.موزه ملی گرجستان

در دنیای کوکاکولا غوطه ور شوید، تنها جایی که می توانید داستان محبوب ترین برند نوشیدنی جهان را کشف کنید. جایی است که هر کسی می تواند لحظات شادی و شگفتی را تجربه کند. در World of Coca-Cola، الهام بخش در هر گوشه ای وجود دارد – از طاق که در آن قرار دارد.

موزه ملی در پایتخت این کشور شهر تقلیس واقع شده است و از امکاناتی برای دسترسی راحت برای بازدید عموم قرار گرفته است..

در این موزه اشیا ارزشمند متعلق به دوران سه هزار قبل از میلاد نگهداری میشود این موزه از 2 دو نمایشگاه تشکیل شده است که در نمایشگاه اول تاریخ طبیعی محدوده قفقاز به نمایش گذاشته میشود در حالی که نمایشگاه دوم از مستند مربوط به تاریخ گرجستان در دوران شوروی بازدید کنید هزینه ورودی موزه ملی گجستان به مبلغ 2 دلار می باشد.

موزه ملی گرجستان | آدرس ، عکس و معرفی (1403)
موزه ملی گرجستان | آدرس ، عکس و معرفی (1403)

 

2.موزه هنر های زیبا گرجستان

این موزه در کنار موزه ملی قرار گرفته است و علاقمندان به تاریخ و موزه به صورت همزمان میتوانند از این دو موزه دیدن کنند  و با تاریخ قروت وسطی گرجستان آشنا شوند.

در این موزه آثار ارزشمند مربوط به دین مسیحیت در این موزه نگهداری میشود.  در کنار مو زه ملی و هنر های زیبا موزه گالری نیز در این نزدیکی این دو موزه قرار دارد در گالری ملی نقاشی ها و مجسمه های فوق العاده گرجی به نمایش گذاشته میشود.

موزه هنرهای ملی | آدرس ، عکس و معرفی (1403) ☀️
موزه هنرهای ملی | آدرس ، عکس و معرفی (1403) ☀️

3.موزه تاریخ تفلیس

این موزه دز شهر تفلیس قرار دارد و جذاب ترین قسمت این موزه تعلق داشتن بنای آن به یک کاروانسرای قدیمی است و غرفه های کوچک هنرهای محلی و صنایع دستی این مجموع به چشم میخورد.

 

4.موزه دولتی ابریشم

گرجستان نیز ازجمله کشورهایی است که جاده ابریشم از آن میگذرد و ابریشم از محصولات کشور گرجستان است که در این کشور کشت و برداشت میشود در این موزه در مورد محل نگهداری کشت و برداشت و تولید ابریشم وجود دارد را به نمایش گذاشته میشود بنای این موزه به سال های 1887 الی 1891 می باشد

موزه دولتی ابریشم کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید
موزه دولتی ابریشم کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید

5.موزه سیگناگی

از جمله مناطق کشور گرجستان کاختی نام دارد در این منطقه موزه های متعدد و جذابی بسیار وجود دارد که معروف ترین آن ها موزه سیگناگی است به محض ورود به این موزه شما مجسمه تامادا را خواهید دید سپس با ورود به آن میتوانید از آثار هنری در بنایی مشرف به منظره منحصر به فرد در آلازانی و کوه های قفقاز لذت ببرید.

 

6.موزه ابزار آلات موسیقی

کشور گرجستان با سبک موسیقی  زبانزد دیگر کشور ها بوده اگر اهل موسیقی هستید حتما از این موزه دیدن کنید در این موزه ابزار آلات موسیقی تقریبا 5 هزار ابزار کوسیقی گردآوری شده است کهبه گرجستان و کشورهای اروپایی تعلق دارد.

موزه ایالتی موسیقی بومی و ابزارآلات موسیقی گرجستان | آدرس ، عکس و معرفی (1403) ☀️
موزه ایالتی موسیقی بومی و ابزارآلات موسیقی گرجستان | آدرس ، عکس و معرفی (1403) ☀️

7.موزه باستان شناسی باتومی

آخرین مورد از موزه های گرجستان موزه باستان شناسی است که این موزه تقریبا 228000 هزار آثار متنوعی از تاریخ گرجستان را دارد و بنای آن سال 1994 تاسیس شده است و جز ء قدیمی ترین موزه های گرجستان به شمار میرود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *