پل عشاق یا پل هنر پاریس چرا بسته شد ؟

پل عشاق یا پل هنر پاریس Pont des Arts

📍این پل عابر پیاده که بر روی رود سن (Seine river) قرار گرفته و ثبت یونسکو می باشد، هرم موزه لوور را به آن سوی رود متصل می کند.

🔐طبق عادتی قدیمی زوجهای عاشق همیشه با یک قفل به این پل می آمدند و با نوشتن نام خود بر روی آن و بستن آن به نرده فلزی پل، کلید را به سمت رود سن پرتاب می کردند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این ماجرا، از فرهنگ فرانسوی نشات نمی‌گیرند و برخی اصالت آن را به کشور مجارستان و عده‌ای به شهر کلن در آلمان نسبت می‌دهند؛ اما این سنت جالب و عاشقانه از سال 2008، در پاریس و پل هنر رایج شد. جالب آنکه این حرکت، به سرعت میان گردشگران محبوب شد و مورد توجه قرار گرفت؛ به طوری که زوج‌های عاشق در حین سفرشان به پاریس، حتما از پل هنر بازدید می‌کردند و به روی نرده‌های آن، قفلی به یادگار آویزان می‌کردند.

چند سال پیش کاری مد شد که کم کم محبوب و محبوب تر شد و حتی وجه ی جهانی پیدا کرد، عاشقان شروع به زیبا کردن پلی آهنین کردند. آنها قفل هایی روی این پل که به پل هنر (Pont des Arts) معروف است زدند، قفل هایی که روی آنها پیغام هایی عاشقانه از دوست داشتن یارشان بود. این قفل ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر شدند تا اینکه تقریبا به یک سنت میان شیفتگان تبدیل شد.

📌رفته رفته تعداد این قفلها آنقدر زیاد شد که امنیت پل را به خطر انداخت و نهایت نرده های فلزی در سال 2014 با صفحه ای شیشه ای جایگزین شد تا کسی دیگر به این پل قفل وصل نکند

این پل بین سال های 1801 تا 1804 ساخته شد و اولین پل آهنی پاریس بود. پل عابر پیاده که مخصوص عابران پیاده است، گردشی دلپذیر را با خانواده و دوستان فراهم می کند. این مکان مکانی خوبی برای عکس های تعطیلات است

در ادامه حدود 50 درصد از پل هنر هم با با تخته‌های سه لایی محکم‌کاری شد و شهرداری بخش‌هایی از دیواره‌های پل را با بدنه‌های شیشه‌ای جایگزین کرد تا امکان وصل کردن قفل‌‌آویزها به روی آن وجود نداشته باشد. از دیگر راهکارها هم این بود که هنرمندان خیابانی همچون ژاک (Jace)، ال سید (El Seed)، بروسک (Brusk) و پانتونیو (Pantonio) دیواره‌های جدید را رنگ‌آمیزی و طراحی می‌کردند تا این پل همچنان نمایی زیبا داشته باشد.

ایده این جاذبه در کشور برلین هم در حال اجرا شدن است.

بهترین زمان بازدید از پل هنر پاریس

پل هنر در هر فصل و هر ساعتی از روز زیبایی‌های خودش را دارد؛ اما این پل زیبا و رمانتیک، در زمان‌های طلوع و غروب بسیار تماشایی‌تر می‌شود. در این ساعات می‌توانید چشم‌انداز برج ایفل را از دور ببینید که در آسمان رنگارنگ و تماشایی می‌درخشد و از هوای خنک و دلپذیر لذت ببرید، شاید هم نسیمی از طرف رودخانه صورت‌تان را نوازش کند و فضای دلپذیرتری را برای‌تان رقم بزند.

البته اگر مایلید در زمان بازدیدتان با هرج و مرج و شلوغی پل مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم زمان طلوع آفتاب را برای قدم زدن روی پل انتخاب کنید تا بهتر بتوانید از چشم‌انداز آن لذت ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *