مرکز فرهنگی حیدر علی اف

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

مرکز حیدر علی اف یکی از پر بازیدترین جاذبه های گردشگری شهر باکو میباشد ما در ادامه این مطلب به معرفی این جاذبه گردشگری میپردازیم.

اطلاعات کلی

سال ساخت : ۲۰۱۲-۲۰۰۷
مساحت: ۱۰۱.۸۰۱ متر مربع
 از زمان استقلال باکو در سال ۱۹۹۱، جمهوری آذربایجان به شدت در نوسازی و توسعه زیر ساخت های باکو و سبک معماری این شهر، خروج از میراث خود در اصول مدرنیسم شوروی سرمایه گذاری کرده است.
در سال ۲۰۰۷ در رقابتی میان معماران به نام دنیا، طرح زاها حدید (Zaha Hadid) انتخاب شد. این پروژه مرکز حیدر علی اف در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید.
هدف از طراحی و ساخت مرکز مرکز فرهنگی حیدر علی اف، تبدیل شدن به ساختمان اصلی به منظور انجام برنامه های فرهنگی این کشور، معافیت ها از اصول سفت و سخت معماری و اغلب به یاد ماندنی شوروی که به وفور در باکو دیده می شود، بیان احساسات از فرهنگ آذری و خوش بینی به یک ملت که جلوه ای از آینده است نیز می باشد.

بخش های مختلف این مرکز

1.موزه حیدر علی اف

جذاب ترین بخش مرکز حیدر علی اف، موزه آن است که در سه طبقه به شما امکان می دهد تا با حیدر علی اف، رهبر ملی آذربایجان و سومین رییس جمهور این کشور آشنا شوید. کافی است به درون این بخش پا بگذارید، به زودی مجذوب طراحی داخلی و نحوه به نمایش گذاشتن اطلاعات آن خواهید شد و متوجه نمی شوید چطور زمانی از روزتان را صرف گشت و گذار در موزه حیدر علی اف کرده اید. در این بخش صفحه نمایش هایی بزرگ، لمسی و جالب توجه قرار داده شده و در محیطی تعاملی عکس ها و زندگی نامه حیدر علی اف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند. با گشت و گذار در این موزه با بخش های مختلف زندگی کاری و شخصی حیدر علی اف آشنا می شوید و از اهمیت این مرد در تاریخ سیاسی جمهوری آذربایجان آگاه خواهید شد. لباس های رسمی، مدال های مختلف، ماشین های تشریفاتی و لوازم منزل حیدر علی اف، از جمله چیزهایی است که می توانید در این موزه شکیل و منحصر به فرد از نزدیک ببینید.

2.سالن های نمایشگاهی

در مرکز فرهنگی حیدر علی اف، مجموعه ای از سالن های نمایشگاهی وجود دارد که در تمام طول سال، میزبان نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف هستند . این سالن ها شامل:کلکسیون ماشین های کلاسیک-گنج های آذربایجان در گذر زمان-عروسک های هنری-نمایشگاه آثار برگزیده جهان-تندیس «من عاشق باکو ام»- نمایشگاه آذربایجان کوچک- نمایشگاه کرکینگ آرت است

3.آمفی تئاترها

چندین آمفی تئاتر و دو سالن چند منظوره کنفرانس با طراحی خاص در این مرکز وجود دارد. برای تزیین فضای داخلی از چوب بلوط استفاده شده تا در هر نقطه ای از سالن باشید، صداها را به وضوح بشنوید. در این آمفی تئاتر، اپراها، کنسرت ها و نمایش های مختلف برگزار می شود.این آمفی تئاتر ها گنجایشی 960 نفره دارند.

امکانات مرکز حیدر علی اف

کافه تریایی با طراحی بی نظیر و فضایی عالی در بخش ورودی مرکز قرار دارد که انواع نوشیدنی های سرد و گرم و میان وعده های سبک سرو می شود.

همچنین امکانات دیگری مانندفضای سبز ، اتاق امانت لباس، سرویس بهداشتی، سرویس بهداشتی مخصوص معلولین و پارکینگ ۴ طبقه ای وجود دارد.

 

نقشه گوگل

درجه هتل:

وضعیت تور:

پیشنهادهای ویژه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *