رشته کوه آند طولانی ترین رشته کوه جهان

رشته کوه آند طولانی ترین رشته کوه جهان

این رشته کوه در لبه غربی آمریکای جنوبی واقع شده است با طول 7000 کیلومتر از شمال تا جنوب در هفت کشور ونزوئلا ، کلومبیا ، اکوادور ، پرو ، بولیوی ، شیلی و آرژانتین امتداد دارد.

بلندترین قله‌شون، که اسمش آکونکاگوا است، توی آرژانتین قرار داره و ارتفاعش حدود ۶۹۶۲ متره. فکر کن ببین چقدر باید بلند باشه که از خیلی جاها توی این منطقه می‌شه دیدش!

فرهنگ و سنت‌های مردم محلی کوه‌های آند

    دور و بر کوه‌های آند، مردمی با فرهنگ‌ها و سنت‌های خاص و متنوع زندگی می‌کنن. اینجا خونه‌ی اقوام مختلفی مثل کچواها، آیماراها و ماپوچه‌هاست. این مردم با طبیعت و کوه‌ها خیلی حال می‌کنن و برایشون مقدسن. مثلا، توی فرهنگ اینکاها، کوه‌ها رو به عنوان خدایان احترام می‌کردن. حتی امروزه هم خیلی از مراسم و جشن‌های محلی به احترام طبیعت و کوه‌ها برگزار می‌شن.

    توی این مناطق، غذاهای سنتی هم خیلی متنوعه. غذاهایی مثل کویی (خرگوش کوهی)، چیچا (نوعی نوشیدنی تخمیری)، و کینوا (یک نوع دانه بومی) خیلی معروفن. علاوه بر این، هنرهای دستی مثل بافتنی‌ها و سفالگری هم جزء مهم فرهنگ محلیه.

موقعیت جغرافیایی و نحوه دسترسی

    کوه‌های آند از شمال به جنوب کشیده شدن و از کشورهایی مثل ونزوئلا، کلمبیا، اکوادور، پرو، بولیوی، شیلی و آرژانتین عبور می‌کنن. به خاطر اینکه این کوه‌ها خیلی بزرگن، راه‌های مختلفی برای رسیدن به اون‌ها وجود داره. مثلا، اگه بخواین به قسمت‌های کوه‌های آند توی پرو برین، معمولا اول باید به شهرهای بزرگی مثل لیما یا کوسکو برین و بعد از اونجا با اتوبوس یا تاکسی به مناطق کوهستانی سفر کنین. توی شیلی و آرژانتین هم، شهرهای بزرگی مثل سانتیاگو یا بوینس آیرس نقطه‌های خوبی برای شروع سفر به کوه‌های آند هستن.

    بسته به اینکه دقیقا می‌خواین کجای کوه‌های آند رو ببینین، ممکنه نیاز به پرواز داخلی، رانندگی با ماشین یا حتی پیاده‌روی داشته باشین. هر کدوم از این راه‌ها تجربه‌های منحصر به فرد خودشون رو دارن و شما رو با مناظر و فرهنگ‌های متفاوتی آشنا می‌کنن.

رشته کوه آند

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *