پارک ملی کائو سوک تایلند

درباره Khao Sok National Park

پارک ملی کائو سوک بزرگ ترین جنگل بکو در جنوب تایلند به شمار میرود و آخرین باقی مانده از جنگل های بارانی است که قدمتی بیشتر از جنگل های آمازون دارد.بیش تر از پنج درصد از گونه های جانوری جهان در این پارک زندگی میکنند.

حیات وحش پارک

بسیاری از گونه های پستانداران هیجان انگیز تایلند را میتوان در این پارک یافت.گردشگران بیشتر شاهد میمون درازدست، میمون ماکاک و تعداد کمی از ۳۰۰ گونه پرنده موجود در پارک هستند.

فیل ها ، گورها ، گوزن های سامبر ، خرس های خورشیدی ، خرس های سیاه آسیایی ، تاپیر های مالایی ، ماکاک های خرچنگ خوار ، گیبون ها ، سرو های هندوچینی ، موش ، خارپشت ها ، گربه ها و گراز ها از جمله گونه های جانوری موجود در پارک ملی کائو سوک تایلند می باشد.

دریاچه چیولان

علاوه بر موارد بالا پارک دارای  دریاچه ای مصنوعی به نام دریاچه چیولان با مساحتی در حدود 165 کیلومتر مربع معادل 64 مایل مربع می باشد ،این دریاچه در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و روزبه‌روز بر شهرت آن افزوده می‌شود.

این دریاچه تقریبا وسط دریای آندامان و خلیج تایلند در نیمه جنوبی کشور قرار دارد.

در پارک ملی کائو سوک، به تعدادی خانواده اجازه داده‌اند تا در ساحل دریاچه، مهمانخانه‌ باز کنند. این مهمانخانه‌ها شامل بانگالوهایی است که روی یک کلک ساخته شده‌اند و درست کنار رستوران‌های شناور کوچک قرار دارند. این خانه‌های ییلاقی از چوب بامبو هستند و هیچ برق، آب و قفلی ندارند.

 

*این پارک ملی حدودا در 150 کیلو متری پوکت واقع شده و یکی از پر باران ترین نواحی کشور تایلند به شمار می رود.

نقشه گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *