تمام کارهایی که باید در تفلیس گرجستان انجام دهید!

پایتخت گرجستان که یک کشور بین قاره ای بین اروپا و آسیا است، با آنچه شما انتظار دارید بسیار متفاوت است. تفلیس مسلماً برخی از بهترین غذاها و شراب های اروپایی، خانه های جذاب با حیاط، معماری هنری و آینده نگر، و گوشه های بی شماری را ارائه می دهد که شما را وادار به گرفتن دوربین می کند.

در این مقاله با تمام کارهایی که میتوان در 3 روز در تفلیس انجام داد آشنا میشوید.

1. حمام گوگرد تفلیس قدیم

آب گرم غنی شده با مواد معدنی از اعماق زیرزمین در داخل حمام های گوگردی گنبدی شکل تفلیس قدیم استفاده می شود. حوالی ساعت 8:30 صبح، برای گرفتن چند عکس بسیار زیبا به سمت گنبدها و حمام مسجدی شکل اوربلیانی بروید.

هنگام بازدید از شهر در ماه های سردتر، حمام درمانی یکی از بهترین کارها در تفلیس است. درها ساعت 8 صبح باز می شوند

نکته: برای یک صبحانه یا ناهار خوشمزه، کولیناریوم خاشریا را در حمام سولفور ببینید.

2. میدان بازار

صنایع دستی گرجستان، شراب، و بسیاری از سوغاتی های دیگر را در بازار تونل زیرزمینی کشف کنید. این فروشگاه تمام مسیر را زیر جاده می‌رود و تا حمام گوگرد 5 دقیقه پیاده فاصله دارد.

3. گالری 27

گالری 27 خانه ای چشم نواز با کنده کاری های چشمگیر است و دارای یک ورودی پلکانی فتوژنیک است که با پنجره های رنگی رنگی تزئین شده است. گالری خود هنرها و صنایع دستی محلی را ارائه می دهد، ساعت 11 صبح باز می شود و 5 دقیقه پیاده تا بازار میدان فاصله دارد.

4. کلیسای جامع تثلیث (سامبا)

کلیسای جامع تثلیث مقدس با 87 متر ارتفاع، بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس گرجستان است و گنبد طلایی آن تقریباً از همه جای تفلیس قابل مشاهده است.

در سال 2004، کلیسای جامع سامبا درهای خود را با باغی سرسبز، فواره‌ها و استخری باز کرد که در تابستان شاهد بازی کودکان در آن خواهید بود. ورود به کلیسای جامع آزاد است اما برای بازدید از داخل، مردان باید شلوار بلند بپوشند و زن باید شانه و سر خود را بپوشاند و دامن بپوشد.

5. غذاهای گرجی

همانطور که میدانید گرجستان که بین اروپا و آسیا قرار دارد و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده ترکیب طعم غذا های گرجی به یکی از فوق العاده ترین ترکیب های غذایی ممکن تبدیل شود.

6. فابریکا

شب را در خنک ترین مکان شهر بگذرانید. فابریکا یک کارخانه بزرگ خیاطی قدیمی شوروی است که به یک فضای چند منظوره تبدیل شده است. این شامل بزرگترین هاستل در منطقه، کافه‌ها و بارها، استودیوهای هنرمندان، یک فضای کار مشترک، و یک حیاط باز صنعتی خلاقانه است که همه برای نوشیدنی دور هم جمع می‌شوند.

7.برج ساعت کج

 برج ساعت کج افسانه ای تفلیس که در یکی از خیابان های فرعی شهر قدیمی قرار دارد، به عنوان بخشی از تئاتر عروسکی طراحی شده است و چشمان بسیاری را به خود جلب می کند. یک واقعیت جالب این است که کوچکترین و بزرگترین ساعت شهر را دارد.

8. فلی مارکت

اگر به اقلام قدیمی و عتیقه علاقه دارید، بازار روزانه «پل خشک» عالی است. مجموعه عظیمی از جواهرات، صفحات وینیل، کتاب‌ها، دوربین‌های قدیمی، نقشه‌ها، لباس‌ها و موارد دیگر با دقت روی زمین در پارک چیده شده‌اند. هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و 10 دقیقه پیاده تا برج ساعت کج فاصله دارد.

9. پل صلح تفلیس و پارک رایک

مسیر را در امتداد رودخانه دنبال کنید و از ساختمان قارچ مانند «تالار خدمات عمومی» به سمت پل صلح تفلیس بگذرید. این پل عابر پیاده قدیمی را به تفلیس جدید متصل می کند و در طرف دیگر پارکی سبز با فواره ها، هنر و گل ها قرار دارد. مکانی خوب برای استراحت و لذت بردن از شهراست.

10. ساچینو – کاخ ملکه دارجان

بالکن فیروزه ای جذابی که بر لبه یک صخره آویزان شده است، اقامتگاه تابستانی سابق ملکه درجان است و مشرف به پارک رایک است

11. قلعه ناریکالا

پارک رایک همچنین ایستگاه تله کابین به سمت قلعه ناریکالا در بالای تپه است. یک منظره 360 درجه از شهر در یک تله‌کابین سریع .

در بالا، مسیر را به سمت قلعه قدیمی ناریکالا که در قرن چهارم ساخته شده است، پیاده روی کنید. از آنجا نمایی پانوراما از شهر خواهید داشت. مسیر 1500 متری را به سمت پایین دنبال کنید تا به شهر قدیمی تفلیس برگردید.

12. تواریخ گرجستان

یکی از بهترین کارها در تفلیس سفر صبحگاهی به Chronicles of Georgia است. این بنای تاریخی عظیم 16 ستونی که 30 متر ارتفاع دارد، مشرف به دریای تفلیس است. شکل، تزئینات و ساختار آن دیدنی است و قطعا ارزش دیدن را دارد، زیرا بازدید و باز کردن 24/7 رایگان است.

13. گردش در پارک Mtatsminda

پارک متاتسمیندا پارکی در بلندترین نقطه تفلیس با ارتفاع ۷۷۰ متر است. می توان با یک سواری فونیکولار چشمگیر تا بالای قله به آن رسید. در داخل پارک می‌توانید از نسیم مطبوع لذت ببرید، ناهار یا قهوه بخورید یا از یکی از جاذبه‌های دیدنی دیدن کنید، زیرا این پارک یک شهربازی نیز هست.

14. شراب، شراب گرجی!

دوستدار شراب باشید یا نه، باید شراب های گرجی را بچشید. شراب سازی و نوشیدن بخشی از فرهنگ گرجستانی ها برای بیش از 8000 سال بوده است! مدت ها قبل از اینکه ایتالیا شروع به تولید شراب کند. امروزه گرجستان برای هر سلیقه شراب درست می کند و یکی از بزرگترین محصولات صادراتی آن است. ماجراجویی خود را در تفلیس با یک لیوان شراب خوشمزه ببندید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *