دلایلی که باعث شده کیش به مهم ترین جاذبه ی گردشگری ایران تبدیل شود

جزیره کیش به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیار زیاد مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی میباشد به طوری که گفته میشود پرچم گردشگری ایران را این جزیره بالا نگه داشته است.

در این مطلب به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این جزیره ی زیبا می پردازیم.

1.کشتی یونانی

کشتی یونانی، یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است به طوری که به نماد این جزیره تبدیل شده است.

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده‌ای از ابهام است.

2.شهر زیر زمینی کاریز

شهر زیرزمینی پر آوازه ای که شهرت آن جهانی است و تلفیقی از هنر ایرانی و طبیعت زیبای این جزیره می باشد.

قدمت این شهر به 2500 سال پیش برمیگردد و ساختار زیرزمینی آن از جمله مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی مملو از فسیل های با قدمت بسیار بالا، این جاذبه را در زمره ی مهم ترین جاذبه های ایران و حتی جهان قرار می دهد.

3.پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یک پارک آبی روباز به مساحت 5.6 هکتار است. این اولین پارک آبی ایرانی در فضای باز است که بر اساس داستان راز قلعه خورشید ساخته شده است. پارک دارای 13 وسیله سواری، چهار استخر و یک آبگرم علاوه بر دو رستوران، چهار ایستگاه نوشیدنی و کافی شاپ و دو منطقه خرید است.

*پارک آبی اوشن یکی از بلندترین رایدهای منطقه به نام پیچالوپ را با ارتفاع 24 متر دارد.

پارک آبی اوشن کیش

4.اسکله تفریحی کیش

یکی از مکان های دیدنی که همه گردشگران از آن دیدن می کنند اسکله تفریحی کیش است. اگر به انتهای بلوار دریا بروید تابلوی اسکله بزرگ تفریحی کیش را می بینید.

اسکله کیش در سال 1385 ساخته شد و در طول سالیان متمادی توسعه یافته و اکنون به مرکز تفریحی کیش تبدیل شده است. همه چیز اینجا برای چند ساعت سرگرمی و سرگرمی است.

  • قایق کف شیشه ای
  • بالن سواری
  • فلای بورد
  • غواصی
  • قایق پدالی
  • جت اسکی
  • ماهیگیری
  • اسکوتر دریایی
  • شاتل
  • پیست دوچرخه سواری

از جمله تفریحات این اسکله میباشند.

5. سواحل نقره فام

 سواحل نقره فام کیش از دیگر اماکن گردشگری و دیدنی جذاب کیش است. از آن جایی که خاک این جزیره دارای ساختار مرجانی است در زیر نور آفتاب به رنگ نقره فام دارای درخشندگی خیره کننده ای تبدیل می‌شود.

ساحل جزیره ی هندورابی, ساحل مرجان, ساحل درختان نارگیل, ساحل کشتی یونانی, ساحل سیمرغ, ساحل اسکله تفریحی, ساحل میرمهنا, ساحل مرد ماهیگیر کیش مجموعه این سواحل را تشکیل میدهند.

پاکی و زلالی نقره فام همراه با ماهی های رنگارنگ در دریا می تواند خاص بودن این ساحل را تضمین کند.

پاراسل کیش ، دره پرتقالی ها ، پایاب کیش ،قلعه جنی ، موزه خلیج فارس ، شهر باستانی حریره ، مجوعه مارینا ، نمایشگاه خرندگان و …. از جمله مراکز تفریحی این جزیره ی زیبا می باشند با ما در آیسان پرواز همراه باشید تا در مقاله های بعدی به معرفی آنان بپردازیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *