تفریحات باکو و آذربایجان در فصل سرما

اقلیم آذربایجان متنوع است. این کشور دارای نه منطقه آب و هوایی از کوه های آلپ تا نیمه گرمسیری است، این تنوع شرایط آب و هوایی تحت تأثیر ویژگیهای زمین شناختی کشور شکل می گیرد و فاکتورهای اصلی تحت دریای خزر است. شهر باکو  آنقدر سرد نمی شود که افراد فکر می‌کنند، خنک شدن آهسته و گرم شدن هوا در مناطق ساحلی هم تأثیر می گذارد. دامنه دمای سالانه کشور در حدود 60 درجه سانتیگراد است ، علاوه بر این، آذربایجان کشوری بسیار آفتابی است که میزان ساعات آفتابی به 2700 ساعت در سال می رسد.

در ادامه این مطلب به معرفی چند مورت از تفریحات باکو در فصل سرما میپردازیم.

1.مرکز اسکی شاه داغ آذربایجان

این مرکز در صد و بیست کیلومتری باکو،با هفت پیست اسکی، آماده خدمات رسانی به توریست ها می باشد.

فروشگاههای متعدد ورزشی مستقر در پیست امکانات لازم برای اسکی را می فروشند و در صورت تمایل مشتری، به صورت کرایه ای نیز در اختیار قرار میگیرد.
این پیست شامل کیوسک های اطلاع رسانی، تله کابین، هتل، رستوران و کافه، و تیوپ و سورتمه، محل تیراندازی و مرکز تفریحی کودکان و … است. کیوسکهای اطلاع رسانی مسیر اسکی، برنامه حرکت تلکابین، ارتفاع برف وسایر اطلاعات را در اختیار توریستها قرار می دهند.

در این پیست برای افراد غیر حرفه ای هم مکانی برای اسکی با حضور مربی و راهنما در نظر گرفته شده است تا همه بتوانند لذت کافی را ببرند.

این ریزورت ها ( پیست های اسکی ) با داشتن کیفیت بسیار بالا بسیار ارزان تر از پیست های اروپایی میباشد که کمکی است برای داشتن سفری مقرون به صرفه.

پیست های اسکی باکو

2.چشمه های آب گرم گابالا

در حال حاضر بیش از 30 ذخایر آب معدنی گرما و سرد با غلظت‌های مختلف، گوگرد و مواد آلی در کوه‌های قفقاز بزرگ وجود دارد که 3 مورد آن در گابالا قرار دارد. چشمه های آبگرم «ینگجا» و «کماروان» که نه تنها در آذربایجان، بلکه در کشورهای منطقه به دلیل ارزش درمانی در رتبه های اول قرار دارند، هم اکنون به عنوان آسایشگاه حرارتی فعالیت می کنند.

چشمه های آب گرم

3.غذاهای گرم دریایی در کنار سواحل باکو

غذاهای گرم دریایی در فصل سرما ، زمانی برای شما لذت بخش است که در شرایط آن قرار بگیرید.تجربه گشت و گذار در کنار سواحل جذاب دریای خزر، در شهر باکو و خوردن ماهی خاویار  با سس گوجه فرنگی مخصوص و پنیراز  فوق العاده ترین تجربیات گردشگران این شهر می باشد. هر کس می داند که لذت خوردن غذادر کنار ساحل زمانی که بوی دریا و ماهی تازه به مشامتان می خورد، لذت بخش تر می شود.

تفریحات ساحلی باکو

4.حمام های بخار

حمام های عمومی در باکو که قدمتی چندین ساله دارد، امروزه تبدیل به یکی از اماکن دیدنی این شهر شده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. حمام آقا میکائیل که در قرن 18 ساخته شده است، قدمت زیادی در میان دیگر حمام های باکو دارد.اکثر گردشگران حمام های بخار را در سرمای زمستان، لذت بخش تر از سایر فصول می دانند.

برای اطلاعات بیشتر از این شهر و کشور زیبا و اطلاعات درباره ی تور باکو نیز می توانید از مقالات دیگر ما دیدن کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *