ثبت کندوان در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری

روستای کندوان

انتخاب روستای زیبای کندوان و قرار گرفتن آن در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) افتخاری ملی و سبب خرسندی هر ایرانی است. این روستای زیبا از استان آذربایجان شرقی در رقابت با بیش از 200 روستا از کشورهای مختلف دنیا توانست به چنین موفقیتی دست یابد و این خود بر شیرینی این موفقیت ملی در سطح جهانی می‌افزاید.

فهرست یادشده شامل ۷۲ روستا می باشد

تمام این روستاها در حال حاضر بخشی از شبکه بهترین دهکده‌های گردشگری سازمان تجارت جهانی هستند و از گردشگری به‌عنوان کاتالیزوری برای توسعه و رفاه خود بهره برده‌اند.

 

درباره روستای کندوان

روستای کندوان،تنها روستای صخره ای جهان است که در آن سکونت می شود. در کل دنیا علاوه بر روستای کندوان، دو روستای صخره ای دیگر هم وجود دارند که یکی از آن ها در شهر کاپادوکیای ترکیه و دیگری در روستای داکوتای آمریکا است اما با این تفاوت که این روستاهای صخره ای خالی از سکنه هستند.
روستای کندوان با پیشینه تاریخی ۳ هزار ساله در شهرستان اسکو واقع شده است.
خانه های کندویی و کله قندی این روستا در دل کوه قرار گرفته اند که کاملا حاصل فرآیند طبیعی هستند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی تشکیل یافته اند. یکی از نکته های جالب درباره روستای کندوان این است که خانه هایش شبیه کندو هستند و سوغاتی روستا نیز عسل طبیعی است! خانه‌های کاملا سنتی، نشاط و صفای روستا، مردمان محلی خون گرم و مهربان، سوغاتی‌های خوشمزه و متنوع، آب زلال و معدنی کندوان از دلایلی هستند که گردشگران از سراسر دنیا به این روستا سفر می‌کنند.

در نزدیکی روستای کندوان از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟

در اطراف روستای کندوان روستاهای دیگر وجود دارند که در صورت تمایل می توانید از آن ها بازدید کنید.
فاصله روستای کندوان از:
روستای تاریخی و مدفون حیله ور: ۲.۶ کیلومتر
باغ های میوه: ۴.۶ کیلومتر
روستای کهنمو: ۱۱ کیلومتر
عسل سرای کندو (محسنی): ۱۷.۷ کیلومتر

گذراندن یک روز در روستای کندوان بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. برای کسانی هم که به یک روز بسنده نمی کنند، یک هتل مجلل صخره ای در روستا در نظر گرفته شده است. گردشگران در این هتل اقامتی متفاوت در درون کران های صخره ای تجربه خواهند کرد. اتاق های صخره ای هتل دارای امکانات مجهز چون تخت، چای ساز، سرویس بهداشتی، تلویزیون و … هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *