تمام چیز هایی که باید قبل از رفتن به آذربایجان بدانیم!

قبل از ورود به هر کشور داشتن اطلاعات از آن کشور امری ضروری میباشد در این مطلب اطلاعات مفیدی از کشور آذربایجان وجود دارد که مایلیم قبل از پریدن در هواپیما بدانید.

1.ویزا

ببینید آیا برای ورود به آذربایجان به ویزا نیاز دارید یا خیر و نحوه درخواست برای دریافت ویزای الکترونیکی خود را بیاموزید.

برای ورود به آذربایجان اکثر ملیت ها می توانند برای ویزای الکترونیکی درخواست دهند در حالی که برخی از آنها اصلاً نیازی به ویزا ندارند. برای بقیه، ویزای توریستی را می توان با درخواست از طریق نزدیکترین سفارت جمهوری آذربایجان دریافت کرد.

2.اطلاعات کاربردی

  • زبان مردم این کشور ترکیه آذری بوده و اگر به زبان ترکی مسلط باشید، می توانید به راحتی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید.و برخی نیز به زبان روسی صحبت می‌کنند.
  • دین اکثر مردم این کشور اسلام میباشد.
  • بهترین جا برای اقامت در این کشور بافت سنتی باکو معروف به ایچری شهر، اطراف میدان فواره، خیابان نظامی است.
  • پیش شماره ی  این کشور 994+میباشد.
  • واحد پول کشورمانات است.
  • اختلاف زمان آذربایجان با ایران حدود 30 دقیقه است.

3.آذربایجان در طول فصل ها

از اسکی در زمستان تا فستیوال های پاییزی، دیدن نوروز در بهار و احساس حال و هوای دریای خزر در تابستان، دلایل بسیار خوبی برای سفر به آذربایجان در طول سال است. در این بخش  یک راهنمای سریع برای آنچه در هر فصل باید انتظار داشت، آورده ایم.

بهار

بهار در آذربایجان زمان خاصی است زیرا در این زمان طبیعت پس از زمستان بیدار می شود. علاوه بر این، این زمانی است که ما جشن مورد علاقه آذربایجانی خود – نوروز – جشنواره بهار و آمدن سال جدید را جشن می گیریم. همه آذربایجانی ها با آداب و رسوم و آداب و رسوم خود در این جشن سنتی شرکت می کنند که فرصت مناسبی را برای مشاهده فرهنگ و سنت های آذربایجان در بهترین حالت خود فراهم می کند. شما نه تنها برای تماشا، بلکه در جشن ها نیز شرکت خواهید کرد!

بین بهار و تابستان، ماه می زمان ایده آلی برای بیرون رفتن و کشف آثار تاریخی و زیبایی های طبیعی آذربایجان است.مکان هایی مانند دریاچه های گویگول و مارالگل در نزدیکی گنجه و شهرهای باستانی شکی و گابالا  که همگی شما را با زیبایی خود به وجد خواهند آورد.، همچنین پارک ملی هیرکان یک گزینه عالی برای اکوتوریست ها به ویژه در این فصل از سال است.

تابستان

دوره بین اوایل ژوئن تا اواخر آگوست گرم ترین و آفتابی ترین زمان آذربایجان است.این زمان عالی برای خوردن غذا و شراب آذربایجانی و شکار گنجینه های فرهنگی و طبیعی در حومه شهر است. تابستان همچنین زمان رویدادها و جشنواره ها است. رویدادهای بزرگی مانند جایزه بزرگ آذربایجان و جشنواره بین‌المللی موسیقی Zhara  یا جشنواره‌های محلی کوچکی مانند جشنواره فرهنگ عشایری در گدابای در این فصل برگزار میشوند.

شبه جزیره باکو مملو از سواحل طولانی است و همه چیزهایی که برای یک تعطیلات تابستانی عالی نیاز دارید را در خود جای داده است. استراحتگاه ها با امکانات تفریحی عالی ساخته شده اند که به طور انحصاری برای راحتی شما پذیرایی می کنند.

فصل پاييز

فصل پاییز با دمای پایین تر، اما همچنان آفتاب فراوان ، فصل عالی برای پیاده روی طولانی در کوهستان، بازدید از پارک های ملی و لذت بردن از استراحت های منحصر به فرد اسپا است. پاییز در باکو برای گشت و گذار در شهر بسیار مناسب است.

همچنین پاییز زمان برداشت سالانه انگور است و زمان مناسبی برای بازدید از تاکستان های گابالا، اسماعیلی، شاماخی یا گویگل است.

نوامبر، ماه بسیار خوبی برای جذب آرام آرام رنگ های زیبای قفقاز است. در این ماه خود را گرم کنید و به جنگل‌ها و دریاچه‌های دیدنی بروید!

زمستان

این ماه های زمستانی زمان مناسبی برای سفر کریسمس یا جشن های سال نو است. از ابتدای دسامبر، شادی جشن بر میدان فواره‌های باکو می‌نشیند. در حالی که برف در باکو امری نادر است، درختان و بازارهای بزرگ کریسمس به همه کمک می کنند تا حال و هوای کریسمس را به دست آورند.

4.زبان

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در این کشور زبان آذربایجانی رسمی‌ترین و رایج‌ترین زبان است. آذربایجانی یک زبان ترکی است که متاثر از زبان های عربی، فارسی و اروپایی است. در این بخش با چند مورد از اصطلاحات رایج آشنا میشویم.

شب geje Gecə
روز gun Gün
راه yol Yol
کجاست؟ hardadi ?haradadır
راست sag Sağ
چپ sol Sol
کم az Az
آدرس unvan Ünvan
کوچه kuche Küçə
خدافظ/سلامت باشید sag olun !Sağ olun
صبح بخیر sabahiniz heyir !Sabahınız xeyir
شب بخیر gejeniz heyre !Gecəniz xeyrə
چنده؟ necheyedir ?Neçəyədir
نقشه harita Xəritə

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *