جاذبه های گردشگری باکو

معرفی باکو و جاذبه های گردشگری آن

 

شهر زیبای باکو در کشور آذربایجان همسایه ما در شمال غربی است ، نام باکو از واژه فرسی بادکوبه یعنی شهر بادها گرفته شده است ، باکو بزرگترین و زیباترین شهر و بندر در کشور آذربایجان است این شهر مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی مدرن و تاریخی را در کنار هم دارد؛ از برج‌های سربه‌فلک‌کشیده تا حمام‌های قدیمی که هنوز هم کار می‌کنند.برای اطلاع بیشتر از جاذبه های گردشگری باکو با ما همراه باشید.

 

1.برج شعله ها

آسمان خراش های شعله ( Baku Flame Towers بلندترین برج های باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان هستند.که از سه برج تشکیل میشوند ارتفاع این برج ها با هم متفاوت هستندبرج های شعله باکو نماد مدرن این شهر محسوب می شوند.

2.شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو که به ارگ باکو شهرت دارد در شمال غربی خلیج باکو واقع شده است.

این شهر قدیمی باکو (ایچری شهر) در دوره پارینه سنگی تاسیس شد،همراه با عناصر غالب آذربایجان، شواهدی از زرتشتیان، ساسانیان، عربها، پارسها، شیروانی، عثمانی و حضور روسیه را در فرهنگ این شهر نشان می دهد.

ایچری شهر متشکل از دو کاروانسرای بزرگ ،23 محله ، 3 چشمه آب ، میدان بازار ، ارگ و قلعه میباشد.

3.خانه دولتی

خانه ی دولت باکو یک ساختمان دولتی ست که محل چندین وزارتخانه ی آذربایجان می باشد. این ساختمان در خیابان نفتچیلر روبه روی بلوار باکو واقع شده است.

این مکان به گونه ای طراحی شده است تا گنجایش 5 هزار و پانصد نفر آدم را داشته باشد،قدمت این بنا به سال 1952 میلادی برمیگردد.

کاخ سعادت باکو

4.ونیز کوچک

ونیز کوچک واقع در بلوار باکو از مکان های تفریحی و جذاب برای گردشگران و مردم باکو است.مردم میتوانند سوار قایق های کوچک شده و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند.

5.کاخ اسماعیلیه

کاخ اسماعیلیه بنایی تاریخی در خیابان استقلالیت شهر باکو است که امروزه از آن به عنوان آکادمی ملی علوم آذربایجان استفاده می شود.ساخت این کاخ در سال 1908 میلادی شروع و در سال 1913 به پایان رسید.

6.مرکز حیدر علی اف

مرکز فرهنگی حیدر علی اف یک مجموعه فرهنگی در باکو، آذربایجان است. این مجموعه توسط زها حدید معمار بریتانیایی-عراقی طراحی شده‌است و شامل موزه ، سالن های نمایشگاهی ، آمفی تئاتر ها و … است.

 

از جمله مراکز تفریحی دیگر این شهر شهر می توان مسجد بی بی هیبت ، قلعه دختر ،کاخ شیروان شاهی و … اشاره کرد، برای دیدن این مطالب منتظر اخبار گردشگری بعدی باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *