جاذبه های گردشگری هندوستان

درباره هندوستان

کشور هندوستان هفتمین کشور بزرگ جهان است از این رو جاذبه های گردشگری هندوستان به قدری زیاد هستند که شما را شگفت زده می کنند.میراث غنی که نشانگر قرن ها فرهنگ و مذهب های مختلف است جاذبه های توریستی بسیاری در این کشور فراهم آورده است.با ما همراه باشید  تا با چند مورد از این جاذبه های زیبا آشنا شوید.

 

1.تاج محل

از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین پادشاه گورکانی هند به خاطر یادبود همسر ایرانی‌اش بنام ارجمند بانو ساخته شد.برای اطلاع از بیشینه ساخت این بنا به اینستاگرام آیسان پرواز مراجعه کنید.

2.معبد طلایی یا دربار صاحب

زیارتگاه اصلی پیروان آئین سیک است ، این پرستشگاه در شهر امریتسار در ایالت پنجاب هند واقع شده‌است. که آن را پیشوای مذهبی سیک‌ها، گورورام داس بنا کرد.

دربار صاحب در بین سیک‌های سرتاسر جهان، مکانی زیارتی محسوب می‌شود و بیش از ششصد کاهن در این معبد به کار مشغولند.

دربار صاحب در Amritsar

3.جزیره هولاک

جزیره هولاک جزیره‌ ای کوچک اما زیبا در میان جزایر دریای آندامان هند است.در ساحل رادهانگار انواع امکانات رفاهی و تسهیلات لازم از قبیل کمدهای ‏قفل‌دار و اتاق رختکن را دارا است.

شن های این ساحل بسیار تمیز است و از یک سو توسط آب‌ های ‏فیروزه‌ ای درخشان و از سوی دیگر درخت‌ های سرسبز نخل احاطه شده است.

4.نمایشگاه شتر پوشکار

نمایشگاه سالیانه «پوشکار» در ایالت راجستان هند برگزار می شود. این نمایشگاه پنج روزه سالانه صدها پرورش دهنده شتر را به این شهر می‌کشاند که نتیجه آن خرید و فروش سالیانه هزاران شتر است.این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های شتر، اسب و احشام در هندوستان است که پاییز هر سال برگذار میگردد.

5.کاخ / قصر میسور

این کاخ همچنین با نام کاخ آمبا ویلاس هم شناخته می شود و در قلب شهر میسور واقع شده است که از تاریخی ترین مکان های هندوستان به شمار می آید، تاریخچه این ملک به قرن 14 بعد از میلاد بر میگردد،که در اواخر قرن 19 توسط آتش سوزی تخریب شد، به سفارش کریشنا راجندرا دوباره احیا و بازسازی شد.

قلعه مهرانگار،منار قطب،ساحل وارکالا، معبد راناکپور،دارامسلا و …  نیز از جمله جاذبه های گردشگری هندوستان محبوب کشور هند میباشند.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *