جشنواره های اتمام تابستان در ترکیه

هر ساله هزاران جشنواره در سراسر جهان برگزار می شود. می تواند نه تنها برای سرگرمی، بلکه برای تداوم سنت ها، جهانی شدن فرهنگ ها و برای بزرگداشت یک شخص یا رویداد خاص سازماندهی شود. به عنوان مثال در کشور ترکیه امکان شرکت در این جشنواره ها وجود داردکه در آن هیچ کس برای سرگرمی منتظر آفتاب نیست تا هوا را گرم کند.همچنین در ماه های پاییز و زمستان رویدادهای زیبایی برگزار می شود.

در این مطلب به معرفی چند مورد از فستیوال های که به مناسبت اتمام تابستان و شروع پاییز در این کشور برگزار میشوند میپردازیم.

1.جشنواره قهوه استانبول

جشنواره قهوه استانبول که اولین آن در سال 2013 برگزار شد، در ماه سپتامبر در پارک کوچوکچیفتلیک در شیشلی برگزار می شود. جشنواره قهوه استانبول، یکی از دو فستیوال بزرگ قهوه در اروپاست که هر ساله میزبان ده ها هزار نفر است. جشنواره ای که در آن از چشیدن زیاد قهوه هایی که قبلاً ندیده اید دچار بحران کافئین می شوید.

فقط چشیدن قهوه نیست در این جشنواره سمینارهایی در مورد داستان پیدایش قهوه و گسترش آن در سراسر جهان، خوشمزه ترین انواع قهوه در جهان و ویژگی های این قهوه ها، جایگاه زنان در صنعت قهوه به شرکت کنندگان داده میشود.

2.جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا

جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا که قبلاً جشنواره بین‌المللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا بوده و از سال 1964 برگزار می‌شود، مهم‌ترین جشنواره فیلمی است که در ترکیه برگزار می‌شود.

بیش از 100 فیلم در محدوده جشنواره با مخاطبان دیدار می کنند که در آن 40 فیلمساز از 40 کشور مختلف در 7 سالن مختلف شرکت می کنند. جایزه بزرگ این سازمان که در آن نه تنها فیلم، بلکه بیش از 130 برنامه جانبی برگزار شد، نارنجی طلایی است.

به فیلم هایی که در جشنواره شرکت کرده و موفق به کسب رتبه شوند جوایز نقدی تعلق می گیرد. جایزه نقدی «بهترین فیلم» که جایزه پرتقال طلایی را دریافت کرد، 400 هزار لیره است. در حالی که برخی از فیلم ها به صورت رایگان در محدوده سازمان پخش می شوند.

3.جشنواره جاز Akbank

جشنواره جاز Akbank که برای اولین بار در سال 1991 در استانبول برگزار شد، تحت عنوان کنسرت های جاز در محوطه دانشگاه در بسیاری از شهرهای مختلف ترکیه مانند آنکارا، اسکی شهیر، غازیانتپ، ازمیر، اسکی شهیر، ترابزون، آدانا، ارزروم، قیصری و قارص برگزار می شود.

هنرمندان خوش آتیه نیز در این جشنواره شرکت می کنند که بهترین نوازندگان جاز ترکیه و جهان را با مخاطبان گرد هم می آورد. نه تنها کنسرت ها، بلکه پنل ها، کارگاه ها، نمایش فیلم ها، کنسرت ها و پروژه های مسئولیت اجتماعی نیز رنگ دیگری به جشنواره می بخشد. هر ساله، هزاران نفر از دوستداران موسیقی در جشنواره جاز Akbank شرکت می کنند، که جوایز جوایز Stevie و جوایز بین المللی خلاقیت را با پروژه های رسانه های اجتماعی خود، مسابقه طراحی تی شرت جشنواره جاز Akbank و رادیو Jazz Akbank به دست آورد.

همچنین هر ساله این کشور میزبان کنسرت های دوره ای بسیاری از خوانندگان مطرح میباشد و ماه های ایلول و اکیم (شهریور و مهرماه ) از ماه هایی میباشد که خوانندگان بسیاری در این کشور کنسرت برگزار میکنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *