راهنمای سفر به جزیره کرابی بهشت گردشگری طبیعت دوستان

جزیره کرابی

جزیره کرابی در ساحل دریای آندامان یکی از بکرترین مقصدهای گردشگری و زیبای جنوبی تایلند است که در خط ساحلی مالاکا واقع شده  و مرکز آن شهر کرابی است. طبیعت زیبای کرابی شامل جزایر زیبا ، کوهستان شگفت انگیز ، سواحل آرامش بخش و طبیعت بکر و زیبا است ، همچنین یکی از ویژگی های منحصر به فرد جزایر کرابی این است که میتوانید در آن اقامتگاه های دنج و خاص پیدا کنید.

تفریحات در جزیره کرابی

فان پارک کرابی

یکی از تفریحات حیرت انگیز و ویژه در این سواحل بازدید از این پارک است. این پارک دارای تفریحات متنوعی بوده و شما گردشگران را به خود جذب می کند. زیپ لاین یکی از تفریحاتی است که نهایت لذت را از آن خواهید داشت.

فیل سواری در کرابی

از دیگر جاذبه های تفریحی که در این پارک می توانید، استفاده کنید، می توان به فیل سواری در جزایر کرابی اشاره نمود. این تفریح بسیار رایج بوده دارای تنوع زیادی است. اگر می خواهید یک تفریح متفاوت و متنوع داشته باشید با فیل سواری به این لذت می رسید. با عبور از رودخانه ها و خنک شدن نیز لذت این تفریح برای شما بیشتر خواهد شد.

کشتی سواری در سواحل کرابی

سواحل کرابی  از طریق دریا قابل دسترسی بوده و شما می توانید از امکانات مهمی همچون قایق رانی آن استفاده نمایید. این سواحل احاطه شده از کوه های آهکی بوده و مکان بسیار مناسبی برای کوهنوردان نیز می باشد.

شیرجه زدن از صخره ها

اگر اهل شنا و شیرجه زدن هستید باید بدانید صخره های این جزیره امکانی را برای شما فراهم میکند که این جزیره را به یکی از بهترین نقاط تایلند برای شیرجه زدن می کنند.

 

شب نشینی ها و دورهمی های شبانه

اگر میخواهید شور و هیجان را در شب های سفر تجربه کنید کرابی یکی از بهترین مکان ها برای دورهمی های شبانه استکافه های ساحلی بسیاری در کرابی وجود دارد که در آن میتوانید در زیر نور ماه و با تماشای ستاره ها شب را به صبح برسانید.

* خط ساحلی این نواحی نیز بسیار چشم نواز بوده و دارای انواعی از پوشش های گیاهی می باشد. در این نواحی انواعی از ورزش های آبی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است و اهمیت زیادی برای کوهنوردی دارد.

 

جاهای دیدنی جزیره کرابی

غارها و سواحل ریلی

غارهای سنگی پنهان در سواحل ریلی، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی است که در کرابی می‌توانید بازدید کنید. سواحل شنی سفید و درخشان، چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده، آفتاب درخشان، آب‌های زلال و آب و هوای استوایی در ساحل ریلی آن را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در تایلند تبدیل کرده است.

پارک جنگلی تانگ تیائو

استخرهای زمردین این پارک زیبا، یکی از بهترین جاهای دیدنی کرابی است. چشم‌اندازهای بی‌نهایت و زیبایی افسانه‌ای پارک جنگلی تانگ تیائو، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. درختان بلند با رنگ سبز تیره، دریاچه‌های زمردین و حیات وحش بی‌نظیر، آبشارهای فوق‌العاده تنها گوشه‌ کوچکی از زیبایی‌های این پارک دیدنی است.

معبد غار ببر

هزارتویی از غارهای سنگی در این منطقه قرار دارد که اهالی آن را با نام وات تام سوآ به‌معنای معبد غار ببر می‌شناسند. این معبد و مجموعه غارهای دیدنی یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی کرابی است.

این غارها که میزبان معبدها و زیارتگاه‌های متعددی هستند در جنگلی انبوه و مرتفع قرار گرفته‌اند. راهبان زیادی در این غارها و معبدها سکنی گزیده‌اند و راهی به سوی معنویت می‌جویند.

گورستان صدف کرابی

گورستان صدف کرابی، یکی از قدیمی‌ترین دیدنی‌های این منطقه است که قدمت آن به بیش از ۴۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد. در این محوطه‌ بزرگ، صدف‌های فسیل شده در کنار هم جمع شده‌اند و منظره‌ای عجیب و غریب ایجاد کرده‌اند. از این نوع گورستان صدف‌ها، فقط سه نمونه در دنیا وجود دارد.

چشمه‌های آب گرم کلانگ تام

آب گرم چشمه های کلانگ تام در طری سالیان دراز، صخره‌های دیدنی اطراف را صیقل داده و محیطی دیدنی ایجاد کرده است. این چشمه‌ها دارای خواص درمانی فوق‌العاده به‌خصوص برای بیماری‌های پوستی است. علاوه بر این، محیط سرسبز اطراف باعث شده که محلی خوبی برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر و آرام گرفتن در دل طبیعت باشد.

ارتفاعات کائو کاناب

ارتفاعات کائو کاناب نام یکی از متمایزترین لندمارک‌های کرابی است؛ مجموعه‌ای از کوه‌هایی که در طرف دیگر خلیج قرار گرفته‌اند. پوشش گیاهی پراکنده، رنگ قهوه‌ای کوه‌ها و آبی بی‌کران اقیانوس در کنار هم، منظره‌ای زیبا و رنگارنگ ایجاد می‌کنند.

محل های مناسب برای خرید در جزیره کرابی

بازار شبانه کرابی

بسیاری از گردشگران خارجی کرابی برای خرید به این بازار شبانه که محصولات محلی کرابی را عرضه میکنند، مراجعه مینمایند. در این بازار حدود 70 فروشگاه و دکه های کنار خیابان قرار دارد که میتوانید سوغاتی های سنتی و خوراکی های محلی از آن خریداری کنید.

مرکز خرید ووگ

ساختمان چند طبقه مرکز خرید ووگ را میتوان به عنوان یک مرکز خرید به روز و نسبتا لوکس در نظر گرفت که میتوانید محصولات اغلب برندهای مشهور دنیا را در این مرکز پیدا کنید.

مرکز خرید تسکولوتوس

مرکز خرید تسکولوتوس شباهت زیادی به فروشگاههای زنجیره ای و هایپرمارکت های بزرگ ایران دارد که در خیابان آئونانگ واقع شده است که علاوه بر سوپرمارکت بزرگ میتوانید مواد غذایی ، لوازم آرایشی بهداشتی و پوشاک مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ویژه نوروز ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *