افسانه قلعه دختر باکو

قلعه دختر باکو

بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری باکو قلعه میدن(قلعه دختر) است. این قلعه زیبایی و شکوه خاصی به شهر بخشیده است. این قلعه 29 متری به سبک معماری قرن دوازدهم ساخته شده است. بر دیوارهای آن نقاشی های باستانی نقش بسته است. داستان های مختلفی در مورد قلعه دختر باکو وجود دارد. طبق یکی از افسانه ها، این قلعه بزرگ برای دختر پادشاه ساخته شد و او برای فرار از گناهان خود را از آن بیرون انداخت.

تاریخچه قلعه

برج مایدن را می‌توان به برج ایفل باکو تشبیه کرد! سنگ نوشته های روی دیوارهای آن نشان می‌دهد زمان ساخت این بنا به قرن دوازده میلادی یعنی حدود هشتصد سال پیش برمی‌گردد که نشان دهنده ارزش فوق‌العاده زیاد این بنا است. با این حال درباره زمان ساخت این برج همچنان ابهاماتی وجود دارد، چرا که نحوه معماری و طراحی و همچنین سنگ های استفاده شده در برج مایدن ، با سایر بناهای ایجاد شده در همان دوره زمانی کاملا متفاوت است. به همین دلیل دانشمندان و تاریخ نویسان درباره زمان ساخته شدن این برج با یکدیگر اختلاف دارند.

افسانه ی قلعه

افسانه‌ای بسیار معروف درباره این برج قدیمی و زیبا وجود دارد. بر اساس افسانه ها، یک پادشاه در زمانی دور تصمیم می‌گیرد تا با دختر خویش ازدواج کند! دختر که از تصمیم پدر خود شرمسار شده بود، از پدر خود می‌خواهد برجی بنا کند و به محض تکمیل برج با وی ازدواج خواهد کرد. بعد از تکمیل برج، آن دختر با پرت کردن خود به پایین از بالای آن اقدام به خودکشی کرد.

راز قلعه دختر باکو این است که افسانه ها و حقایق در مورد آن در هم آمیخته شده اند. افسانه ها و داستان های مختلفی پیرامون هر نسخه ای که گفته می شود وجود دارد. جنجال ها در مورد هدف برج دختر تاکنون فروکش نکرده است. تحقیقات در حال حاضر ادامه دارد. طرفداران هر نسخه استدلال های جدیدی ارائه می کنند. بی شک همه اینها بر اهمیت بنای تاریخی می افزاید و دانش و اطلاعات در مورد آن را غنی می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *