مسابقات فرمول یک باکو – FORMULA1

هر ساله مسابقات ورزشی فرمول یک در شهر زیبای باکو گردشگران بی شماری را جذب خود می نماید . باکو برای چندمین سال است که میزبان این مسابقات است . پیست حیرت انگیز این مسابقات توسط هرمان تیلکه طراحی گردیده و بگونه ای است که از خیابان های اصلی باکو استفاده گردیده و به غیر از تغییرات جزئی برای آسفالت شهر قدیم و فنس کشی و علائم جایگاه آن خود پیست ثابت است . مسابقه از میدان آزادلیق شروع میشود و پس از رد شدن از خانه دولت و عبور از اطراف شهر قدیم و کاخ شروانشاه و قلعه دختر از خیابان نفتچی لر ادامه مییابد و خاتمه می یابد و جایگاه پیت لاین و اهدا جوایز نیز در همین مکان است .

 

از پیست باکو بیشتر بدانیم

سریع ترین پیست شهری دنیا را خواهید دید؛ با طول 6 کیلومتر و 20 پیچ، این پیست از بناهای زیبای شهر باکو مثل میدان آزادلیق، خانه ی دولت، برج دختر، خیابان نفت چیلر و شهر باستانی باکو می گذرد و نوید دیدن رقابتی هیجان انگیز در یکی از زیباترین پیست های دنیا را به ما می دهد.
همانند بسیاری از پیست های خیابانی، مسیری باریک دارد، اما به لطف مستقیمی‌هایی که برای آن تعبیه شده است، پیستی بسیار سریع می باشد. بیشترین سرعت در پیست به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بین پیچ های ۲۰ و ۱ است.

مدار خیابان باکو تضاد بین شهر باستانی و دیوارهای معروف قرون وسطایی آن که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و بخش مدرن آن، جایی که خط افق دارای ساختمان‌هایی مانند مرکز حیدر علیوی است، را نشان می‌دهد. یک واقعیت غیرعادی در مورد این مسیر این است که زیر سطح دریا قرار دارد.

یکی از قسمت‌های جالب پیست، مسیر باریک بین پیچ‌های ۷ تا ۱۲ است که تنها ۷.۶ متر عرض دارد، این مسیر همان‌قدر که برای ما دوست‌داشتنی است، برای یک راننده سخت است و سبقت گرفتن در آن تقریبا غیرممکن است.
این فصل با پهن تر شدن ماشین های فرمول یک کار از قبل هم سخت تر می شود.

اما اگر دلتان میخواهد روی صندلی های کنار پیست بنشینید و این مسابقات هیجان انگیز را از نزدیک ببینید با تور مسابقات فرمول یک با شماییم.

مدارک مورد نیاز تور فرمول یک باکو

  • گذرنامه معتبر
  • ویزای آذربایجان
  • بیمه مسافرتی
  • بلیت مسابقات فرمول یک

جایگاه های تماشای مسابقه

  • ABSHERON – آبشرون (جایگاه اختصاصی مسابقات VIP)
  • AZNEFT – آزنفت
  • ICHARISHAHR – ایچری شهر
  • MUGHAM – موقام
  • KHAZAR – خزر
  • BULVAR – بولوار

تاریخچه مسابقات

اولین مسابقه فرمول یک در این پیست، جایزه بزرگ اروپا 2016 و رویدادهای حمایتی آن بود. یک سال بعد، در سال 2017، این پیست اولین جایزه بزرگ آذربایجان را برگزار کرد.

پیست شهر باکو در نزدیکی بلوار باکو ساخته شده است. یک دور پیست 6.003 کیلومتر (3.730 مایل) است که آن را به دومین پیست طولانی در تقویم فرمول یک تبدیل می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *