برای هالوین کدوم کشورا بریم؟

هالوین

امروز بخشی از جهان، مراسمی متفاوت و تماشایی را جشن  ( هالوین )خواهد گرفت. مراسمی با پیشینه‌ای ترسناک که اکنون مدت‌هاست به فرصتی مناسب برای گردهمایی، پایکوبی و شادی تبدیل شده است. بله بالاخره هالووین فرا رسید.

روز آخر ماه اکتبر و جشن هالووین در کشور‌هایی نظیر آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا تعطیل رسمی اعلام شده است تا همه‌ی مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند. در این روز مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع آوری آجیل و شکلات درب خانه‌ها را می‌کوبند.

روز هالووین 31 اکتبر برابر با 9 آبان 1402 برگزار می شود. با ما در این مقاله هراه باشید تا چندتا از کشورهایی که به بهترین نحو این جشن را برگزار می کنند آشناشویم.

تاریخچه جشن هالووین

هالووین یكی از روزهای تعطیل سال است كه در روز سی و یكم اكتبر آن را جشن می گیرند. ریشه این مناسبت به جشنواره تاریخی منطقه سلتیک به نام ساوین برمی گردد كه در آن مردم آتش روشن کرده و برای راندن ارواح، لباس های محلی به تن می كردند. در قرن هشتم پاپ گرگوری سوم، یكم نوامبر را به عنوان روز گرامیداشت همه مقدسات تعیین کرد؛ خیلی زود تمام روزهای مقدس به نوعی برخی از سنت های دوران ساوین را در خود گنجاندند. در گذشته، عصر قبل از روز هالووین را با عنوان اُل هالوس ایو می شناختند كه بعدها به هالووین تغییر نام داد. با گذشت زمان، هالووین تبدیل به روزی شد كه در آن فعالیت هایی مانند قاشق زنی، ساخت كدوی هالووین،‌ برگزاری جشن ها، پوشیدن لباس های خاص و خوردن شیرینی های لذت بخش انجام می شد.

شاید مشخص‌ترین ویژگی هالووین که بیش از هر چیز دیگر یادآور این جشن است، کدو حلوایی‌های کوچک و بزرگی است که با صورتک‌های ترسناک و بعضا متفاوت خود، به نماد همیشگی این مراسم تبدیل شده‌اند.

بهترین مکان ها برای برگزاری جشن هالوین

1.عمارت بزرگ رُزهال(Rose Hall)، جامائیکا : به اعتقاد مردم این خانه توسط روح جادوگر تسخیر شده  است.

2.قلعه‌ی میراندا، سلز (Cellesبلژیک: بنای متروکه ماندگار از دوران انقلاب فرانسه.

3.نیواورلئان، ایالات متحده : منطقه مخوف با تاریخچه ای پر از جادوگری (اشاره کنم به فیلم ومپایردایرز)

4.کارناوال وِست هالیوود(West Hollywood)، لس اَنجلس : ضیافتی بزرگ با جایی که ۵۰۰ هزار شرکت کننده  که گرد هم جمع شده و مراسم و جشم بالماسکه‌ی باشکوهی را برگزار می‌کنند که سرشار از لحظات سرگرم کننده، مهیج و فراموش‌نشدنی است.

5.فستیوال مردگان، سلِم(Salem): گردهمایی “جادوگران سلم”،مراسم معروف و شناخته شده‌ی این شهر است که در روز هالووین برگزار شده و به‌صورت یک جشن، مراسم رقص و پایکوبی و البته بالماسکه‌ای باشکوه است.

6.قلعه‌ی دراکولا (Bran Castle)، رومانی: این قلعه که از گذشته های دور به محل زندگی خون آشام ها ربط داده شده است و ذهن ماجراجوی بشر را درگیر افسانه‌ی خود کرده است یکی دیگر از بهترین مکان ها برای برگزاری جشن هالوین است.( اشاره به فیلم Vlad Tepes-ولاد به سیخ کشنده)

البته برای کسایی که میخوان هیجان هالوین رو تو سطح پایین تری تجربه کنن و بیشتر از مراسما و جشن لذت ببرن میتونیم جشن هالوین استانبول رو پیشنهاد کنیم نزدیک ترم هست:))))))

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *