معرفی بهترین مکان های عکاسی اینستاگرامی در هند

هند از آن دسته کشورهایی است که بی‌شک نامش در لیست هر سفر دوستی پیدا می‌شود. عجایب این شبه قاره بی‌پایان است، تاریخی پر فراز و نشیب دارد، گوناگونی فرهنگ در آن موج می‌زند و شکوه طبیعت زیبایش هوش از سر همه گردشگران می‌پراندبرخی از معروف ترین مکان های تاریخی در این کشور هستند که محلی رویایی برای وقت گذرانی و عکاسی پدید آورده اند، در این مطلب به معرفی معروف ترین مکان های عکاسی در این کشور می پردازیم.

1. تاج محل ، آگرا

Address: Dharmapuri, Forest Colony, Tajganj, Agra 282001, India

همه می‌دانیم که در بین دیدنی های هند، همه مردم دنیا در مورد تاج محل اطلاعات زیادی دارند، زیرا این بنای عظیم یکی از عجایب هفتگانه در جهان نیز است و سالانه بیش از 8 میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. زمانی که برای اولین بار تاج محل را از نزدیک می‌بینید، عظمتش شما را بهت زده می‌کند و هر چه به آن نزدیک‌تر می‌شوید، جزئیات دقیق و نظم معماری آن بیشتر و بیشتر به چشم می‌خورد. این بنا ترکیبی بی‌نظیر از معماری ایرانی، اسلامی و هندی است.

تاج محل ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

2.هوا محل، جیپور راجستان

Address: Hawa Mahal Rd, Badi Choupad, J.D.A. Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan 302002, India

هوا محل نیز بنایی مشهور در جیپور هند است ، دیوار بیرونی این ساختمان مشهور حدود 953 پنجره دارد که با دیدن آن‌ها قبل از هر چیز به یاد کندوی زنبور عسل خواهید افتاد، زیرا شبکه‌های بسیاری در پنجره‌های آن وجود دارند که برای ساختشان نهایت دقت، نظم و ظرافت به کار رفته است. این کاخ از پنج طبقه تشکیل شده است؛ به همین دلیل به عنوان بلندترین بنای بدون پی در جان شناخته می‌شود.

هوا محل ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

قلعه | دژ آمر، نزدیک جیپور در راجستان

Address: Devisinghpura, Amer, Jaipur, Rajasthan 302001, India

دژ آمبر یا آمر یک قلعه مستحکم است که قرن‌ها قبل از گسترش شهر اصلی، در یازده کیلومتری شمال شرقی آن ساخته شد ، موقعیت این دژ روی یک تپه است که درست در روبه‌روی دریاچه مائوتا قرار دارد.

در جای جای این دژ ظرافت و عناصر زیبایی شناختی معماران موج می‌زند. خصوصاً اگر به بخش کاخ دژ آمبر بروید. نقش و نگارهایی را در دیوار خواهید دید که در اوج ظرافت و دقت طراحی و اجرا شده‌اند. از فعالیت‌های پرطرفدار گردشگران در این منطقه می‌توانیم به فیل‌سواری، تماشای باغ، موزه، چشم انداز، عکاسی و … اشاره کنیم.

دژ آمر ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

قصر شهر، جیپور

Address:Tulsi Marg, Gangori Bazaar, J.D.A. Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan 302002, India

قصر شهر جیپور همزمان با پایه‌گذاری شهر، توسط مهاراجه ساوای جای سینگ دوم ساخته شد. این مجموعه شامل چندین کاخ به نام‌های چاندرا ماهال، مبارک ماهال، بنای کاخ، موکوت محل، کاخ ماحارانی، دیوان عام، دیوان خاص، موزه شهر و بناهای دیگر می‌شود. این بناها طی سال‌های ۱۷۲۹ تا ۱۹۳۲ میلادی تکمیل شدند. قصر شهر جیپور با معماری و هنری خیره‌کننده در میان دیگر کاخ‌ها و قلعه‌های متعدد جیپور متمایز است و از آن به‌عنوان یکی از چشم‌اندازهای اصلی شهر یاد می‌شود.

سیتی پالاس ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

دروازه پاتریکا در جیپور

Address: Museum Rd, Ram Niwas Garden, Kailash Puri, Adarsh Nagar, Jaipur, Rajasthan 302004, India

گفتنی است دروازه پاتریکا، یکی از زیباترین مکان‌های جیپور به شمار می‌آید. این دروازه بزرگ با معماری زیبا، در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای خارج از مرکز شهر قرار دارد و بسیاری بر این باورند که این مکان، یکی از بهترین لوکیشن‌های سراسر  هند برای عکس گرفتن را ارائه می‌دهد.

دروازه پاتریکا ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

شهر طلایی جیسالمر

Address: Savi Group, near Gadisar Lake Circle, Postal Colony, Jaisalmer, Rajasthan 345001, India

شهر جیسالمر هند بر پایه ماسه سنگ های زرد رنگی ساخته شده است و به همین دلیل به آن برچسب شهر طلایی هند را زده اند. آثار و نماهای شهر به رنگ زرد درخشان در نور خورشید، منظره ای چشم نواز از این شهر را نمایان می کند.

زیبایی منحصر به فرد این مکان که رنگ های متضاد طلایی را در کنار سایه روشن های آبی و سبز قرار داده است، هر تماشاگری را مجذوب خود می کند.

شهر طلایی ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

موزه آلبرت هال

Address: Museum Rd, Ram Niwas Garden, Kailash Puri, Adarsh Nagar, Jaipur, Rajasthan 302004, India

موزه آلبرت هال جیپور از جاذبه‌های خوش نقش و نگار و مقاصد محبوب گردشگری شهر صورتی جیپور است ، معماری شگفت‌انگیز و نمای باشکوه خود چون جواهری گرانبها در میان سازه‌های شهری که به شهر عجایب معماری شهرت دارد، می‌درخشد. این مکان که در گذشته‌های نه چندان دور از آن به عنوان تالار موسیقی و مکانی برای برگزاری کنسرت‌های جیپور استفاده می‌گردید، امروزه با تغییر کاربری به موزه‌ای تماشایی، تبدیل شده است.

موزه آلبرت ، معروف ترین مکان های عکاسی هند

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، هند ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *