آنتالیا بهتر است یا استانبول برای سفر به ترکیه؟

استانبول یا آنتالیا

آنتالیا و استانبول با وجود اینکه هر دو مقصد گردشگری شناخته شده‌‌ای هستند، نسبت به بسیاری از مقاصد گردشگری خارجی پرطرفدار، قیمت مناسب‌تری دارند؛ عامل مهمی که استقبال ایرانیان را از این دو شهر تا حد زیادی توجیه می‌کند.  اما استانبول یا آنتالیا، کدام یک را برای سفر انتخاب کنیم؟ در این مطلب دو شهر استانبول و آنتالیا را از جوانب مختلف بررسی خواهیم کرد و مقایسه‌ای مختصر میان آن‌ها انجام خواهیم داد تا در انتخاب هر کدام از آن‌ها، با دید بهتری تصمیم بگیرید.

آنتالیا

آنتالیا یک مکان تفریحی آرام، مجلل و تاریخی است. این همچنین یک مقصد بسیار زیبا است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند. این یک مکان جالب و جذاب برای بازدید است که به‌خاطر سواحل، پیاده‌گردی، و خرید معروف است.

استانبول

استانبول شهری زیبا، تاریخی و متنوع است. بازدیدکنندگان همچنین کارهای زیادی برای انجام دادن در اینجا پیدا خواهند کرد زیرا این شهر بزرگ با مناظر و جاذبه های فراوان است. با زیبایی خیره کننده، بازدیدکنندگان را از اطراف جذب می کند. همچنین به دلیل غذا، خرید و موزه ها محبوب است.

کدام یک برای تعطیلات بهتر است؟

بیایید نگاهی به تفاوت ها و شباهت های استانبول و آنتالیا بیندازیم. سپس، می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام مکان برای سفر بعدی شما بهتر است.

موزه ها و مناظر تاریخی آنتالیا بهتر هستند یا استانبول؟

  • آنتالیا
  • استانبول √

تعدادی موزه و جاذبه در استانبول و آنتالیا خواهید دید.

آنتالیا موزه‌ها، دیدنی‌ها و مکان‌های دیدنی بی‌نظیری را ارائه می‌کند که سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد ، از دیدنی های این منطقه می توان به موزه آنتالیا و مناره یولی اشاره کرد.

اما برخلاف آنتالیا که امروزه بافت تاریخی خود را نسبتا از دست داده، استانبول از لحاظ تاریخی بسیار غنی است. بازدیدکنندگان موزه های درجه یک و مناظر تاریخی استانبول را انتخاب خواهندکرد . این شهر با تاریخ مذهبی و سیاسی طولانی و متنوع، موزه ها، مساجد، کلیساها و مکان های باستان شناسی زیادی دارد که سفری بینظیر برای شما رقم خواهد زد . برخی از معروف ترین مناظر عبارتند از ایاصوفیه، توپکاپی سرایی و مسجد آبی

غذا در آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ کدام مقصد بهترین رستوران ها را دارد؟

  • آنتالیا
  • استانبول√

انتخاب بهترین غذاها و رستوران ها در بین آنتالیا و استانبول می تواند دشوار باشد زیرا هر کدام به شیوه خاص خود منحصر به فرد هستند.

آنتالیا دارای تعدادی غذا و رستوران در سطح ملی است. غذا در سراسر ترکیه عالی است و این شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای محلی ترکیبی از غذاهای دریایی تازه صید شده و همچنین انواع گوشت های کبابی را ارائه می دهد. غذاهای محلی شامل سیخ کوفته، سوپ کولاکلی و حتی بستنی عدس است. صبحانه سنتی ترکی نیز محبوب است که معمولاً شامل تخم مرغ آب پز، پنیر، گوجه فرنگی، خیار، زیتون و نان یا شیرینی ترکی است. تقریبا همیشه با چای ترکی سرو می شود.رستوران‌های موجود در آنتالیا بسیار شناخته شده بوده و کیفیت غذا بسیار عالی دارند.

رستوران‌های استانبول نسبت به آنتالیا از تنوع غذایی بیشتری برخوردار هستند. این شهر  از دیرباز به عنوان یک مقصد آشپزی با رستوران های عالی شناخته شده است. از کلاسیک ترکی گرفته تا دسرهای شیرین، این شهر همه چیز را دارد. غذاهای محبوب شامل پیتزا به سبک ترکی، کباب و دونر است که با قیمت های مقرون به صرفه در همه جا پیدا خواهید کرد.

آنتالیا یا استانبول برای زندگی شبانه بهتر است؟

  • آنتالیا√
  • استانبول

آنتالیا دارای تعداد زیادی مکان تفریحی شبانه است. این شهر دارای صحنه‌های زندگی شبانه دیوانه‌کننده با کلوپ‌های رقص پر زرق و برق است که تا لبه‌ی لبه پر شده‌اند، و همچنین بارها و میخانه‌هایی که همه می‌توانند از آنها لذت ببرند.

شب‌های سواحل آنتالیا بیش از هر زمان دیگری تماشایی و لذت‌بخش است. اگر دوستدار آرامش هستید، دراز کشیدن زیر آسمان پرستاره آنتالیا در کنار سواحل زیبا آن می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما فراهم کند. علاوه‌ بر سواحل، شهربازی‌ها نیز از دیگر مکان‌هایی است که در هر سن‌ و سالی باشید، شما را به اوج هیجان می‌رساند. این شهربازی‌ها از امکانات بسیار مناسبی برخوردار هستند.

استانبول یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگانی است که به دنبال مهمانی در شب هستند. رقص، ناهار خوری و مهمانی همه به بخشی از فرهنگ استانبول تبدیل شده است. برترین کلوپ های شبانه در شهر عبارتند از Reina، Sortie و Supperclub.همچنین صرف شام در کشتی‌های کروز از دیگر تفریحات شبانه‌ این شهر است.

برای خرید به آنتالیا برویم یا استانبول؟

  • استانبول
  • آنتالیا√

خریداران می توانند انواع فروشگاه ها را در آنتالیا و استانبول پیدا کنند.

بسیاری از مردم به طور خاص برای خرید به آنتالیا سفر می کنند. آنتالیا مراکز خرید مدرن مدرن را با بازارهای سنتی تر ترکیب می کند. از برندهای مد لوکس گرفته تا سوغاتی و زیور آلات محلی، این منطقه همه چیز دارد.

استانبول مکانی بسیار محبوب برای خریداران است. این شهر پایتخت فرهنگ و مد ترکیه است و مناطق خرید زیادی وجود دارد که انواع برندها را با خود حمل می کنند. برای تجربه ای سنتی تر اما توریستی به بازار بزرگ و بازار ادویه بروید. برای برندهای مدرن، Istiklal Caddesi محبوب ترین منطقه برای خرید است.

هتل های آنتالیا بهتر است یا استانبول

  • استانبول
  • آنتالیا√

به دلیل ماهیت گردشگری نسبتاً متفاوت آنتالیا با استانبول، هتل‌‌های استانبول و آنتالیا تفاوت زیادی با یک‌دیگر دارند.

استانبول شهری است که باید از صبح تا شبِ آن را بیرون باشید و تا جایی که توان دارید از جاذبه‌‌های مختلفش دیدن کنید و از غذاهای خیابانی و خوراکی‌‌های رنگارنگش امتحان کنید. نهایتا شب را در هتل‌‌تان اقامت کنید پس شاید مهم‌‌ترین مولفه‌ای که در هتل‌های استانبول باید به آن توجه کنید، موقعیت مکانی هتل است. هرچه هتل دسترسی بهتری به جاهای دیدنی استانبول داشته باشد، گردشگران فرصت بیشتری برای بازدید از جاذبه‌‌های این شهر را خواهند داشت.

اما در آنتالیا وضعیت تا حد زیادی متفاوت است، به‌خصوص هتل‌‌هایی که در نزدیکی دریای مدیترانه ساخته‌ شده‌‌اند و فاصله قابل توجهی تا مرکز شهر آنتالیا دارند. در آنتالیا گردشگران برای استراحت، تفریح و خوش‌گذرانی در سواحل آمده‌‌اند، بنابراین هتل‌‌ها در آنتالیا نقش بسیار پررنگ‌‌تری در سفر گردشگران دارند و تا حد زیادی می‌توانند نیازهای گردشگران را برطرف کنند. بنابراین اهمیتی ندارد اگر در اطراف هتل‌های لوکس و بزرگ‌ آنتالیا رستوران و جاذبه‌ خاصی وجود نداشته باشد، زیرا این هتل‌‌‌های یوآل با داشتن مراکز اسپا، ده‌‌ها مدل رستوران و کافه مختلف، سواحل اختصاصی، پارک‌های آبی مجهز، هر آنچه برای یک تفریحات فراموش‌ نشدنی نیاز داشته باشید را فراهم می‌کنند.

در حالت کلی باید بگوییم که کیفیت هتل ها در آنتالیا بالاتر از استانبول میباشد.

در نهایت، استانبول بریم یا آنتالیا؟

استانبول و آنتالیا هر دو از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ترکیه هستند که از ارزش سفر زیادی برخوردارند. اما اگر قصد دارید برای شروع یکی از این دو شهر را برای سفر انتخاب کنید، به طور اجمالی می‌توانیم بگوییم که:

  • اگر علاقمند هستید از فرهنگ و تاریخ ترکیه شناخت بیشتری پیدا کنید، استانبول مقصد بهتری است.
  • اگر قصد سپری کردن تعطیلات آرامی به دور از هیاهوی شهری دارید، آنتالیا را انتخاب کنید
  • اگر به سفری مقرون به صرفه فکر میکنید استانبول برای شما بهترین گزینه است اما اگر به تعطیلاتی شگفت انگیز و با کیفیت فکر می کنید آنتالیا  گزینه بهتری نسبت برای سفر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *