هر چیزی که در مورد شب های سفید روسیه باید بدانید!

اگر به کشور روسیه علاقه‌مند باشید قطعا در مورد شب های سفید آن چیزهایی شنیده‌اید. شب های سفید یکی از پدیده‌های جذاب روسیه است که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این کشور می‌کشاند!

در حقیقت شب های سفید روسیه به دلیل ارتباط ناهماهنگ بین زمین، ماه و خورشید اتفاق می‌افتد. این پدیده باعث می‌شود که شب‌های روشنی  را در بیشتر شهرهای این کشور زیبا به خصوص در سنت پترزبورگ مشاهده کنید.  اگر شما هم دوست دارید بیشتر با این پدیده آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق شب های سفید 

شب های سفید  در اوایل خرداد ماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می دهد. بهترین زمان سفر و تاریخ دقیق برای تماشای این پدیده  از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

با وجود این که بیشترین میزان شب های سفید در سن پترزبورگ صورت می گیرد، اما این شهر تنها شهر روسیه نیست که می توانید در آن تجربه دیدن شب های سفید را داشته باشید. تمامی شهرهایی که موقعیت مکانی آن ها ۵۹ درجه بالای عرض جغرافیایی باشد، می توانند شب های سفید را تجربه کنند. برخی از این شهرها شامل شهرهای مورمانسک، نوریلسک، ولوگدا، چرپووت، ماگادان، سورودوینسک و خانتی مانسیسک می شوند. اما بهترین تجربه از این پدیده  را می توانید تنها در شهر سن پترزبورگ روسیه داشته باشید.

علاوه بر این که شب های سفید در سن پترزبورگ دیدنی تر هستند، بلکه بسیاری از جشنواره ها و مراسم های مخصوص هم در این شهر برگزار می شوند. جشنواره هایی که در این زمان برگزار می شوند در سطح جهانی شناخته شده هستند. در کنار این مراسم ها و جشنواره ها، بسیاری از موزه ها و تاترها در روسیه هم تخفیف می خورند.

فستیوال‌های شب های سفید روسیه

فستیوال بادبان‌های قرمز

همه ساله فارغ تحصیلان در شهر سن پترزبورگ به مناسبت فراغتشان فستیوال بادبادن های سرخ را برپا می کنند، علاوه بر فارغ تحصیلان که شرکت کنندگان اصلی این مراسم هستند ، تمامی اهالی سن پترزبورگ هم در این جشن شرکت می کنند.

فستیوال شامل نمایش آتش بازی و کنسرت در فضای باز می‌شود. یکی از مراسم‌ جالب در این فستیوال، عبور یک قایق با بادبان‌های قرمز از رودخانه نوا است.

جشنواره " بادبان های قرمز" در سن پترزبورگ روسیه. - اسپوتنیک افغانستان

فستیوال ستاره

فستیوال ستاره های شب های سفید  یکی از ۱۰ فستیوال برتر دنیاست که در زمان شب های سفید برگزار می شود. این فستیوال بزرگ و مجلل در تاتر مارینسکی روسیه برگزار می شود. در این فستیوال هنرهای بسیاری به نمایش گذاشته می شود که برخی از آن ها شامل اجرای موسیقی کلاسیک و اپرا می شوند. اگر به هنر دوران کلاسیک، رقص باله و هنرهای اصیل با سبک اروپایی علاقه داشته باشید، این فستیوال می تواند بهترین فستیوال برای شما باشد.

Be A Part Of The White Nights Of Saint Petersburg 2021

فستیوال صداها و رنگ ها

فستیوال صداها و رنگ های شب های سفید  یکی از دوست داشتنی ترین فستیوال های سن پترزبورگ است. در این فستیوال بچه ها از سن های مختلف گرد هم آمده و استعداد خود را در موسیقی و هنر به نمایش می گذارند. همچنین در این فستیوال وورک شاپ ها و کارگاه های هنری بسیاری هم برگزار می شوند که افراد می توانند کودکان خود را در این وورک شاپ ها ثبت نام کنند. در روزهای برگزاری مسابقات این فستیوال، تمامی بچه ها آموخته های خود در این کارگاه ها را به نمایش می گذارند.

The best Russian festivals and celebrations | Expatica

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *