شفشاون شهر آبی مراکش | مروارید آبی مراکش تجربه متفاوت گردشگری!

اگر دلتان میخواهد که در شهری قدم بردارید که تمام خانه های آن به رنگ سفید و آبی هستند و تک تک این خانه ها به شکل صخره ای در یک کوه قرار دارند، شهر شفشاون مراکش همان چیزی است که به دنبالش می گردید. این منطقه به قدری زیباست که فقط قدم زدن در آن و عکاسی از خانه ها می تواند به یکی از بهترین تجربه های زندگیتان تبدیل شود.

این شهر عجیب و غریب یکی از زیباترین شهرهای مراکش است ، به دلیل خیابان‌ها و ساختمان‌های آبی‌شسته‌اش به آن لقب “مروارید آبی مراکش” داده اند.

در باره شهر

شفشاون که در دامنه کوه ساخته شده، شهری با حال و هوای خاص است. جذابیت منحصر به فرد آن تصور غیرواقعی را به وجود می آورد. با خانه های آبی رنگش، به نظر می رسد تمام شهر غرق در لاجوردی است. طوری راه می روی که انگار در خواب هستی.

بیش از یک زینت، شفشاون زیبا مملو از جاذبه هاست. میراث آن غنی است. مدینه گریزناپذیر با کوچه های پر پیچ و خم معروفش، فرصتی است برای در هم آمیختن با مردم محلی، و بوییدن و چشیدن لذت ها: از نان تازه پخته گرفته تا تگینی های ماهرانه. همچنین قصبه وجود دارد که در وسط محله قدیمی قرار دارد: باغ های سرسبز آن که در مرکز شهر قرار دارد، مأمن طراوت است. موزه‌اش که مجموعه‌ای از سلاح‌های قدیمی، چند عکس از شهر و منسوجات را در خود جای داده است، باید حتما ببینید.

Chefchaouen با داشتن موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود بهشتی برای پیاده روی است. مسیرهای کوه های اطراف فعالیت های پیاده روی دلپذیری را ارائه می دهند. با قدم زدن در آنها، بخش جدیدی از مراکش یعنی رشته کوه ریف را کاوش خواهید کرد.

دلیل آبی بودن دیوار های شهر فشفشان

برخی می گویند سایه های آبی روی دیوارها باعث دوری پشه ها می شود، برخی دیگر معتقدند که آبی به خنک نگه داشتن خانه ها در ماه های گرم تابستان کمک می کند.

مشهورترین نظریه این است که یهودیانی که برای فرار از دست تفتیش عقاید اسپانیایی در قرن پانزدهم به شفشاون گریختند، آن را آبی رنگ کردند.

دلیل واقعی رنگ آبی هرچه باشد، تا به امروز مردم محلی هنوز حدود دو بار در سال یک لایه رنگ تازه روی خانه های خود می زنند.

گردشگری شهر شفشاون

میدان اصلی شهر قدیمی شفشاون پر از کافه های رنگاوارنگ و جذاب است که در آن میتوان خیل جمعیت مردم محلی و توریست هایی که از این شهر دیدن می کنند را دید. در طول تابستان چیزی حدود ۲۰۰ هتل به توریست های اروپایی جا می دهد و همین عدد کافیست تا متوجه تعد بالای گردشگرای شفشان شد.

علاوه بر همه ی این ها شفشاون مراکش مقصدی عالی برای خرید هم محسوب می شود چرا که در آن می توان سوغاتی هایی مثل صنایع دستی بسیار خاصی را دید و خریداری کرد که محال است در جای دیگری به غیر از مراکش بتوانید مانند آن را ببینید. پنیر بزی که توسط محلی های شفشاون درست می شود هم در بین توریست ها از محبوبیت یالایی برخوردار است.

از موراد جالبی که در سفر به شفشاون دیده می شود، آویخته شدن پرتغال های نارنجی رنگ بر روی دیوارهای آبی است که باعث شده تا تصویر چشم نوازی به وجود بیاید، التبه این پرتغال ها برای تزیین و دکور نیستند و می توانید یکی از این پرتغال های ترش خوشمزه را با چند درهم خریداری کنید.

اگر فقط زمان محدودی در مراکش دارید، می‌توانم بگویم که یک روز کامل برای کشف «مروارید آبی» کافی است، زیرا مدینه قدیمی (کلمه مراکشی به معنای «شهر») شفشاون خیلی بزرگ نیست.

7 کاری که باید در شفشاون شهر آبی مراکش انجام دهید

1) به یک پیاده روی منظره در کوه های RIF بروید : چند مسیر پیاده‌روی زیبا وجود دارد که درست خارج از مرکز شهر شفشاون شروع می‌شود و به کوه‌های ریف مجاور منتهی می‌شود.

2) بازدید از بازار (بازار) : اگر در روز دوشنبه یا پنج شنبه در شفشاون هستید، حتماً باید از «سوک» که کلمه مراکشی به معنای بازار است دیدن کنید

3) در یکی از بسیاری از بازارهای کوچک خرید کنید : بسیاری از خیابان های کوچک شفشاون توسط بازارهای کوچکی اشغال شده است که صنایع دستی، هنر، لباس و سوغاتی های سنتی محلی می فروشند. دیدن همه اجناس رنگارنگ که در مقابل دیوارهای آبی به نمایش گذاشته شده اند، لذتی برای چشم است

4) با تاریخچه شفشاون در موزه کاسبه آشنا شوید : اگر می‌خواهید نه تنها از زیبایی‌شناسی شهر آبی لذت ببرید، بلکه درباره تاریخ، آداب و رسوم و هنر منطقه شفشاون نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید از موزه کاسبا دیدن کنید.

5) از منظره پانوراما از مسجد اسپانیا لذت ببرید : بهترین مکان برای لذت بردن از منظره زیبای پانوراما از شفشاون، مسجد  اسپانیایی است. این مسجد بر روی تپه ای در شرق شهر قرار دارد و تا رسیدن به آنجا ۴۵ دقیقه پیاده روی است.

6) یک اسکراب خوب در یک حمام محلی دریافت کنید : اگر در یک روز بارانی در Chefchaouen هستید، می‌تواند فرصت خوبی برای بازدید از یکی از حمام‌های محلی و تجربه یک ماساژ سنتی مراکشی باشد. چند حمام در Chefchaouen در محدوده قیمت متفاوت وجود دارد.

7) از مزارع ماری جوانا دیدن کنید: ممکن است یافتن الکل در شفشاون سخت باشد، اما مطمئناً در یافتن هش مشکلی نخواهید داشت! هر جا که بروید، نشانه ای از حشیش را خواهید دید که فضا را پر می کند. اگر علاقه مند به نحوه تولید حشیش هستید، می توانید پس از اتمام برداشت گیاهان، در ماه نوامبر به یکی از مزارع ماری جوانا مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در سراسر جهان و اطلاع از تور های گردشگری داخلی(تور کیش،مشهد و ….) و تور های خارجی (تور باکو ، مراکش ، ترکیه ، تایلند ، دبی و …) با ما در آیسان پرواز همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *